۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۳۳۵۹۴
روسای جمهور ترکیه و روسیه در نشست خبری مشترک در آنکارا شرکت کردند.
به گزارش پایداری ملی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در آنکارا گفت: در خصوص حل و فصل سیاسی بحران سوریه با رئیس جمهور ایران تبادل نظر می‌کنیم.

او افزود: روابط ما با روسیه به سطحی رسیده است که خواستار آن بودیم. همکاری خود را با روسیه برای برقراری صلح و ثبات در منطقه ادامه می‌دهیم.

اردوغان افزود: بیش از ۲۰ میلیارد دلار برای احداث نخستین نیروگاه هسته‌ای ترکیه که به دست شرکت روسی «روس اتم» ساخته می‌شود، سرمایه گذاری خواهد شد و کار روی دومین خط لوله گاز طبیعی «ترک استرام» به سرعت ادامه پیدا خواهد کرد.

اردوغان گفت: با تفاهم حاصل شده در گفتگو‌های آستانه کمک بزرگی به جلوگیری از قربانی شدن بیشتر غیرنظامیان کردیم. نباید آینده سوریه را به دست داعش و سایر گروه‌های تروریستی بسپاریم.

اردوغان همچنین اعلام کرد شخصا ولادیمیر پوتین همتای روس خود را در جریان عملیات نظامی «شاخه زیتون» در منطقه عفرین در شمال سوریه قرار داده است.

رئیس جمهور روسیه نیز در این کنفرانس خبری مشترک گفت: تنش مسکو با غرب نمی‌تواند به روابط روسیه با ترکیه صدمه وارد کند

او اعلام کرد: اجرای قرارداد فروش سامانه دفاع موشکی اس - ۴۰۰ به ترکیه در اولویت همکاری نظامی مسکو و آنکارا قرار دارد.

ولادیمیر پوتین برای شرکت در دومین دور نشست سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه که قرار است فردا با حضور روسای جمهور سه کشور در آنکارا برگزار شود، به ترکیه سفر کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر