۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۳۳۵۵۰
عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از بازار ارز در دست دلالان است، گفت: باید برخورد قاطعی با این دلالان صورت گیرد تا بازار از دست آنها خارج شود.
به گزارش پایداری ملی سید جواد حسینی‌‌کیا در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای ثبات قیمت ارز به ویژه دلار باید چندین اقدام صورت گیرد، در سطح کلان می‌توان پول واحدی بین کشورهای اسلامی بنیان گذاشت تا دلار کمترین نقش را در اقتصاد این کشورها ایفا کند.

وی بیان کرد: برای کاهش سهم دلار در اقتصاد کشور باید مبادلات خود را با ارزهای جایگزین مانند یورو، یوان، روبل و ... انجام دهیم تا از نوسانات نامتوازن نرخ دلار مصون بمانیم و در یک واحد پولی متوقف نشویم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از بازار ارز در دست دلالان است، تصریح کرد: باید برخورد قاطعی با این دلالان صورت گیرد تا بازار از دست آنها خارج شود.

وی با اشاره به درخواست بالای ارز در ایام تعطیلات نوروز خاطرنشان کرد: بانک مرکزی باید ارز لازم را به بازار تزریق کند تا آرامش و امنیت فکری جامعه تأمین شود.

حسینی‌کیا در پایان با تأکید بر لزوم برخورد جدی با اخلالگران اقتصادی توسط نهادهای امنیتی متذکر شد: البته در زمینه برخورد با این متخلفان خلأهای قانونی وجود دارد که باید به صورت برطرف شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر