۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۳
کد خبر: ۳۲۹۸
يك كارشناس سياست خارجي با اشاره به طرح جديد آمريکا مبني بر کنار گذاشتن ايران از رياست مجمع خلع سلاح سازمان ملل، گفت: ايران همواره به قوانين بين‌المللي انرژي هسته‌اي پايبند بوده بنابراين هرگونه اقدام سازمان ملل بر ضد کشورمان خلاف معاهدات و قوانين بين‌المللي است.
" ابوتراب عليرضايي"با اشاره به طرح جديد آمريکا مبني بر کنار گذاشتن ايران از رياست مجمع خلع سلاح سازمان‌ ملل گفت: خصومت آمريکا با جمهوري اسلامي ايران ريشه‌اي بوده و مسئله جديدي نيست و اين کشور همواره در تلاش براي تحريم ايران از دستيابي به امتيازات بين‌المللي و منطقه‌اي بوده است.

وی ادامه داد: از آنجايي که ايران به عنوان يک کشور مستقل و صاحب‌نظر در منطقه حاضر شده، بنابراين آمريکا براي مقابله با حضور کشورمان به دنبال منزوي کردن ایران از حضور در عرصه جهاني است.

عليرضايي افزود: از آنجا که ايران همواره به قوانين بين‌المللي انرژي هسته‌اي پايبند بوده بنابراين هرگونه اقدام سازمان ملل بر ضد ايران خلاف معاهدات و قوانين بين‌المللي خواهد بود.

وي در پايان خاطرنشان کرد: غرب با اعمال فشار  بيشتر عليه ايران، درصدد راضي کردن ايران به پذيرش سازش و انعطاف‌پذيري همسو با خواسته و و منافع خود بوده و اين در حاليست که جمهوري اسلامي ايران در مقابل منطق زور انعطاف پذيري نخواهد داشت.

گفتني است؛ نمايندگان کنگره آمريکا با طرح اين ادعا که ايران به تعهدات خود در چارچوب معاهدات منع گسترش تسليحات پايبند نيست، رياست مجمع خلع سلاح را براي کشورمان ظالمانه خواندند. اين درحالي‌ است که رياست ايران بر مجمع مذکور عملا از روز گذشته (6 خردادماه) آغاز شده و تا تاريخ (2 تير) ادامه خواهد داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر