۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۳۲۱۹۲
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه فرهنگ سازی پدافند غیرعامل از بروز بحران ها جلوگیری می کند، گفت: مانورهای رزمایشی پدافند غیرعامل در استان انجام می شود.
به گزارش خبرنگارپایداری ملی، ایرج کارخائی پیش از ظهر پنج‌شنبه در جلسه هم‌اندیشی رابطان فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان سمنان در حوزه پدافند غیرعامل به میزبانی استانداری با اشاره به اهمیت پدافند و مقابله با تهدیدات به‌خصوص زیستی و سایبری، ابراز داشت: فرهنگ‌سازی در حوزه پدافند در جامعه و تبدیل‌شدن آن به باور عمومی می‌تواند از بروز بسیاری از اتفاقات و بحران‌های جلوگیری کند.

وی بابیان اینکه نگاه دشمن به‌سوی توسعه خیرخواهانه ایران نیست، افزود: دشمن که گزینه‌های نظامی را برای نفوذ در کشورهایی مانند ایران را ناکارآمد می‌داند می‌کوشد تا از طریق مباحث فرهنگی و حوزه سایبری به این کارزار وارد شود لذا برگزاری مانورهای رزمایشی در استان یک ضرورت انکارناپذیر در این حوزه محسوب می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه فضای مجازی به‌عنوان فرصت و هم تهدید در جامعه مطرح است، ابراز داشت: دخیل کردن اصول پدافند غیرعامل برای توسعه و پیشرفت را باید فرصت ارزشمندی در این حوزه برشمرد که می‌تواند ایمنی را در استان سمنان افزایش دهد.

کارخائی در ادامه تصریح کرد: نباید انکار کرد که در عصر فنّاوری ارتباطات در درون کشور نفوذ پیدا نکند طبق پیش‌بینی کارشناسان شمار کاربران اینترنت روزبه‌روز در حال افزایش است لذا نمی‌توان یک ابزار را به‌طورکلی از کالبد جامعه گرفت بلکه باید با ایجاد طرح‌های امنیتی در حوزه فضای مجازی و به‌ویژه شبکه پیام‌رسان‌های خارجی امنیت داخلی را تقویت کنیم.

وی بابیان اینکه در شرایط کنونی با توجه به فراهم شدن پهنای باند و اینترنت باید بیش‌ازپیش از زیرساخت‌های حوزه پدافند غیرعامل مراقبت کنیم، افزود: اجرای اصول پدافند غیرعامل می‌تواند از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی کشور در شرایط بحرانی جلوگیری کند که خوشبختانه استان سمنان از زیرساخت‌های مطلوبی در حوزه دفاع سایبری برخوردار است که تحقق همه‌جانبه آن مستلزم هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر