۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۳۱۶۴۵
معاون فرماندار ماسال تاکید کرد
معاون فرماندار ماسال با تاکید بر اهمیت و نقش پدافند غیر عامل در کاهش خطرپذیری کشور، گفت: پدافند غیر عامل باید به اولویت اصلی همه ی ادارات و دستگاه های اجرایی تبدیل شود.
به گزارش پایداری ملی،  قربان خوشحال با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای پدافند غیرعامل در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی افزود: موضوع آگاهی و توانمدسازی اقشار مختلف جامعه در رابطه با موضوع پدافند غیر عامل بسیار حائز اهیمت است و برگزاری رزمایش و مانورهای مختلف می‌تواند در این زمینه بسیار مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور ما نسبت به گذشته وضعیت حساس‌تری هم در عرصه داخلی و هم در عرصه بین‌الملل دارد، اظهار داشت: به دلیل اهمیت موضوع پدافند غیر عامل، همه سازمان‌ها باید با همکاری و هم‌افزایی زمینه اجرای پدافند غیر عامل را فراهم کنند.

معاون فرماندار ماسال الزامات پدافند غیرعامل و پیش بینی و پیشگیری از تهدیدات و مصون سازی کشور در حوزه‌های مختلف را از اولویت‌های اصلی سازمان‌های اجرایی دانست و گفت:  پدافند غیر عامل نه تنها موجب صیانت از سرمایه‌های ملی می‌شود؛ بلکه در حفظ و اقتدار و بازدارندگی کشور و پایداری ملی، نقش اصلی را ایفا می‌کند.

خوشحال با بیان اینکه منابع طبیعی یکی از زمینه هایی است که دشمن، قصد آسیب رساندن به این حوزه را مدنظر دارد، تاکید کرد: باید بیش از پیش در رعایت اصول پدافند غیرعامل در حوزه ی زیستی کوشا باشیم .

وی  ادامه داد: به فضل الهی هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح شهرستان مشاهده نشده، اما احتمال درگیر شدن با بیماری وجود دارد که در این راستا جهاد کشاورزی بایستی تعهدات لازم را از مرغداریهای اخذ و نظارت خود را بر فعالیت آنها افزایش دهد.

 معاون فرماندار ماسال با تقدیر از فعالیت های پیشگیرانه و آموزشیدامپزشکی شهرستان ماسال تاکید کرد: بایستی نظارت کاملی را بر فعالیت پرنده فروشی ها با ایجاد گشتهای مشترک و با یک برنامه منظم و دوره ای انجام داد و با تمام پرنده فروشی های غیرمجاز برابر قوانین نظام صنفی کشور برخورد کرد .              

خوشحال با اشاره به  نامگذاری روز مقابله با تهدیدات نوین و حساسیتی که در این حوزه وجود دارد ، اظهار داشت: تهدیدات زیستی و بیوتروریسم در دستور کار دشمن قرار  دارد و برای مقابله با آن ستادی در این راستا  تشکیل شده  که حرکات دشمن را رصد  می کند، بنابراین باید  مسئولین منابع طبیعی و آبخیزداری اطلاعات خود را در حوزه زیستی و بیوتروریسم افزایش دهند .

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد تهدید برای فرصت های مثبت کشور است، گفت: باید تهدیدها و مخاطرات در حوزه پدافند غیرعامل زیستی شناسایی و طرح های علمی، فنی و عملی برای مدیریت آن در نظر گرفته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر