۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۳۱۰۹
تحلیل گر روس:
'یفستراتوف' گفت: ایران از كهن ترین كشورهای جهان با تمدنی هفت هزار ساله می باشد، اما تاكنون نتوانسته است از این امتیاز بزرگ به خوبی برای توسعه صنعت گردشگری استفاده كند.

وی افزود: جایگاه گردشگری ایران در سطح جهان در خور این كشور با فرهنگ نیست.
تحلیلگر روس با بیان این كه كشورهای دارای امكانات طبیعی گردشگری و میراث های فرهنگی به مراتب كمتر از ایران در جدول كشورهای میزبان گردشگران بالاتر از این كشور قرار گرفته اند، گفت: در بروز این مساله عواملی تاثیر داشته اند كه مهم ترین آن عدم توجه به تبلیغات در این زمینه در كشورهای مختلف جهان است.
وی ادامه داد: در حالی كه كشورهای دشمن ایران همچون آمریكا و انگلیس تبلیغات بسیار گسترده ای را علیه جمهوری اسلامی در سطح جهانی به ویژه در فضای مجازی به راه انداخته اند، رسانه های خبری همسو نیز در این كارزار به نفع امپریالیست ها وارد عمل شده اند.
وی افزود: هجمه تبلیغاتی غرب علیه ایران تصویری خشن از این كشور و ایرانیان ترسیم كرده است كه به هیچ وجه با واقعیت های آن مطابقت و همخوانی ندارد.
تحلیل گر روس كه سال گذشته به ایران سفر كرده است، نتایج مشاهدات سفر خود را باورنكردنی توصیف می كند و می گوید: ایران كشور ادیبان و شاعران است و در جای جای این كشور آثار فرهنگی یا هنری به چشم می خورد كه فضای معنوی خاصی به این كشور شرقی می بخشد.
یفستراتوف گفت: به تمام گردشگرانی كه به دنبال جاذبه های تاریخی و فرهنگی هستند توصیه می كنم به ایران سفر كنند و در این كشور زیبایی های فرهنگی را در كنار مهمان نوازی ایرانیان در مجموعه ای از خصوصیات تمدنی مشرق زمین مشاهده و لمس كنند.
وی افزود: در بسیاری از نقاط ایران بویژه روستاها هنوز فرهنگ های محلی و عشایری را می توان یافت كه برای هر گردشگری می تواند جالب و به یاد ماندنی باشد.
تحلیلگر روس ادامه داد: طبیعت ایران با مناظر دلپذیر و كوهستان های خنك می تواند خاطرات فراموش نشدنی برای گردشگران علاقمند به تفریح در طبیعت برجای گذارد.
وی ابراز امیدواری كرد دولت ایران با توجه به نوپا بودن صنعت گردشگری در این كشور تسهیلات بیشتر و ویژه ای را برای جذب گردشگران خارجی در نظر گیرد.
یفستراتوف گفت: كشورهایی نظیر تركیه و مصر كه سالانه پذیرای چند میلیون گردشگر خارجی هستند از طریق ارائه تورهای مسافرتی ارزان قیمت و بهای نازل بلیط هواپیما و امكانات هتل توانسته اند در برابر غول های گردشگری اروپا همچون اسپانیا و ایتالیا به رقابت پرداخته و سهم خود را از گردشگران خارجی بگیرد.
وی افزود: دولت ایران هم باید از تجربه این كشورها استفاده كرده و تا آنجا كه احكام اسلامی اجازه می دهد برای توسعه گردشگری تبلیغ و امكانات لازم برای این منظور را اختصاص دهد.
تحلیل گر روس با بیان این كه روس ها اكثرا خواهان سفر به كشورهای دارای خدمات گردشگری با كیفیت بالا هستند، اظهار داشت: ایران می تواند برای ذائقه روس های فرهنگ دوست خوش آید و برای این منظور بهتر است دولت ایران برنامه ریزی كند.
وی افزود: دریای خزر در حال حاضر مهم ترین عرصه مشترك گردشگری میان ایران و روسیه و دیگر كشورهای ساحلی این دریا است و باید از امكانات آن استفاده حداكثری شود.
یفستراتوف ازجمله این برنامه ها به برپایی تورهای مسافرتی به مناطق مختلف دریای خزر و سواحل آن می باشد كه طبیعت در بخش ایرانی آن مناظر بسیار زیبایی را به وجود آورده است.
تحلیل گر روس گردشگری را عامل مهمی برای توسعه روابط انسانی بین كشورها خواند و ابراز امیدواری كرد با توسعه این بخش مهم میان ایران و روسیه، روابط دو كشور در عرصه های مختلف شاهد شكوفایی و رشد و توسعه باشد. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر