۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۳۰۷۶
مشاور رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور:
مشاور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پدافند غیرعامل فطری‌ترین و صلح آمیزترین روش دفاعی بشر است.

محسن فردرو در حاشیه دوره آموزشی مدیریت فرهنگی با موضوع پدافند غیر عامل در جمع خبرنگاران در اراک اظهار داشت: شناخت اصول و مبانی دفاع غیر عامل و به کارگیری راهکارهای مقابله با تهدیدات می‌تواند ما را در افزایش پایداری ملی یاری کند.

وی با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی بر لزوم جهاد و دفاع تاکید فراوان شده است، تصریح کرد: در آیه 25 سوره بقره آمده است؛ «اگر خداوند برخی مردم را در مقابل بعضی دیگر بر نمی‌انگیخت فساد روی زمین را فرا می‌گرفت».

مشاور رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ابراز داشت: پدافند غیر عامل به ما می‌آموزد که چگونه در شرایط تهدید و خطر، آسیب‌ها را کاهش دهیم و چگونه در شرایط بحرانی تداوم امور ضروری زندگی‌مان را داشته باشیم.

فردرو با بیان اینکه پدافند غیرعامل را معمولا در حوزه نظامی می‌دانند بیان کرد: پدافند غیر عامل الگوی بقا و ادامه حیات انسان‌ها در برابر مخاطرات و حوادث است.

مشاور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: مبحث اساسی در پدافند غیرعامل پایداری، روحیه ملی، ایستادگی و هویت است.

فردرو آگاهی و دانش باورها و عقاید و ارزش‌ها، هنجارها و رفتارها، ابزارها، دستاوردهای فن‌آوری، ساختارها و سازمان‌ها، ضوابط و قوانین و مهارت‌ها و خلاقیت را از اجزاء پدافند غیرعامل عنوان کرد.

وی توجه به ارزش‌های دینی و دفاع غیر عامل و گسترش آن، افزایش باورهای عمومی و اراده ملی در رعایت و اجرای اصول پدافند غیر عامل، مقابله با عملیات روانی و مقابله با تهدیدات نرم، لزوم استمرار جریان اطلاع رسانی در شرایط بحران ناشی از تهدید خارجی و تنظیم دستورالعمل‌ها برای مقابله در شرایط تهدید را امری ضروری و از اقدامات مهم فرهنگی پدافند غیرعامل عنوان کرد.

مشاور رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه در هر شرایطی داشتن امنیت و حکومت مرکزی قوی موجب رشد و توسعه می‌شود بر ضرورت نهادینه کردن احساس امنیت در جامعه از سوی مسئولان در حوزه فرهنگ تاکید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر