۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۳۰۷۳۸
با حضور سردار جلالی
چهارمين نمايشگاه صنعت بومی پدافند سايبری و اولين نمايشگاه صنعت بومی زيستی افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، چهارمین نمایشگاه صنعت بومی پدافند سایبری و اولین نمایشگاه صنعت بومی زیستی صبح امروز در تهران افتتاح شد.

این نمایشگاه توسط سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افتتاح شده است.

سردار جلالی در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت: در آستانه افتتاح چهارمين نمايشگاه صنعت بومي پدافند سايبري و اولين نمايشگاه صنعت بومي و زيستي هستيم و اميدواريم بتوانيم به نتايج قابل قبولي برسيم.

افتتاح چهارمين نمايشگاه صنعت بومی پدافند سايبری و اولين نمايشگاه صنعت بومی زيستي

وی اداکمه داد: فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید وقتی پیشرفت می‌کنند که خدمات و سرویس‌های خوبی ارائه دهند در درون این خدمات هم فرصت وجود دارد و هم تهدید. در کلام استراتژیست‌های دنیا  نگاه به تهدیدات شفاف است برعکس عوام که این فضا را عاری از هر گونه تهدید می‌دانند. آقای بیل گیتس در کنفرانس امنیت مونیخ با موضوع رویدادهای امنیتی بزرگ در جهان راجع به تهدیدات مشترک زیستی و سایبری هشدار می دهد که باید به آن توجه کرد. بیل گیتس در بخشی از صحبت هایش می‌گوید: قابلیت‌های زیادی در فناوری است مثلا امکان دارد  ویروس بیولوژیک  تبدیل به ویروس‌هایی شود که از طریق ابزار سایبری سرایت کند. پوتین در انجمن ژنتیک روسیه هشدار داد فناوری‌های مدرن تهدیدات بزرگ دارند بنابراین هر چقدر حوزه کارش وسیع‌تر شود تاثیراتش هم بیشتر می‌شود.

افتتاح چهارمين نمايشگاه صنعت بومی پدافند سايبری و اولين نمايشگاه صنعت بومی زيستي

سردار دکتر جلالی بیان کرد:ما بخشی از دیوایس‌های الکترونیک یک وسیله را برای آزمایش به یکی از دوستان در دانشگاه شریف دادیم در نتایج مشخص شد بخش عمده‌ای از این دستگاه‌ها آدرس آی پی‌های مشخصی برای شرکت سازنده دارند که به این وسیله در آینده میتوانند روی آن ابزار کنترل، اشراف مدیریت و  اعمال محدودیت داشته باشند.

افتتاح چهارمين نمايشگاه صنعت بومی پدافند سايبری و اولين نمايشگاه صنعت بومی زيستي

رییس سازمان پدافندغیرعامل اظهار کرد: فرآیندها و روندهای جهانی با استفاده از علوم آینده پژوهی در حوزه پیشرفت های سایبری حاکی از این است که ما روندهایی را مانند اینترنت اشیا دنبال می‌کنیم. موضوع اینترنت اشیا ارتباط بین اشیا موجود در کره زمین را بررسی می‌کند بعد به تبادل داده کنترل زمان‌پذیری و مدیریت می‌پردازد و سپس کنترل فضای سایبری را به دست می‌گیرد.

وی ادامه داد: هوشمندسازی اشیا و زیرساخت‌ها در این بخش باعث قدرت ارتباط، محاسبه، پردازش، هم‌افزایی کارکردهای مهم، پاسخ به جزئیات و حوادث درون فناوری می‌شود. لذا ما با اینترنت اشیا شاهد یک ارتباط هوشمند هستیم هوشمندی که در همه چیز وجود دارد و این چنین شهرهای هوشمند ساخته می‌شود فناوری سایبری پوشش خود را در شهر می‌پراکند در حوزه زیستی هم همین طور است.

افتتاح چهارمين نمايشگاه صنعت بومی پدافند سايبری و اولين نمايشگاه صنعت بومی زيستي

سردار دکتر جلالی با اشاره به اهمیت توجه به حوزه سایبری بیان کرد: در آینده هیچ عنصر مهمی وجود ندارد که در حوزه سایبری قرار نگیرد فناوری سایبری جهانی است که اکثر بخش‌هایی از زندگی بشر را دربر خواهد گرفت دولت‌ها قدرت مقابله با این تهدیدات را ندارند چرا که برای وضع قوانین زمانی طولانی می‌خواهند.

رییس سازمان پدافند تصریح کرد: یک راه حل در حوزه سایبری این است جامعه‌ای شبیه کره شمالی داشته باشیم راه حل بعدی استفاده و کنترل فناوری‌ها است از آنجایی که تحریم فناوری نه درست است نه ممکن سراغ راه حل دوم می‌رویم.

وی ادامه داد: کشورهایی که تجهیزات فناوری می‌سازند قطعا باید ابزار کنترل را در اختیار خود داشته باشند چرا که درون فناوری‌ها لایه‌های شیطانی وجود دارد. تنها گزینه‌ای که برای اینکه تحت سلطه جهانی قرار نگیریم داشتن صنعت بومی پدافند سایبری است یعنی لایه‌های شیطانی سواستفاده از فناوری را در اختیار خودمان بگیریم ساختار ارتباطی و تعامل بین دستگاه ها باید خودمان مدیریت و کنترل کنیم.در حوزه شبکه‌های اجتماعی داده‌هایی که هر فرد تولید می‌کند ذخیره می‌شود سپس با قابلیت‌های داده‌کاوی بیگ دیتاهای اجتماعی سیاسی و فرهنگی می‌تواند به دست کشورهایی مثل اسرائیل، آمریکا و عربستان سعودی بیافتد.

افتتاح چهارمين نمايشگاه صنعت بومی پدافند سايبری و اولين نمايشگاه صنعت بومی زيستي

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: این بیگ دیتاها ارزشمندترین دارایی‌هایی است که از شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آید چرا که رفتارهای سیاسی اجتماعی و فرهنگی ما را پیش بینی می‌کند می‌تواند روی نظرات تاثیر بگذارد در حوزه پدافند سایبری رویکردمان استفاده مناسب و مفید از فناوری‌ها است باید تهدیدات آسیبات را بشناسیم و آنها مدیریت کنیم. برای رسیدن به این رویکرد هیچ امکانی جز استفاده از محصولات بومی وجود ندارد حتما باید خودمان آنها بسازیم و موضوع رگولاتوری آنها حل شده باشد.

سردار دکتر جلالی گفت:آمریکا در سند 2025 معتقد است جهان در دست صنعت سایبری است ما هم می‌خواهیم از این صنعت استفاده کنیم ولی اداره نشویم پس باید قدرتی بوجود بیاوریم که صنعت خاص خود را داشته باشد در زمان شروع جنگ توان ساخت ساده‌ترین سلاح را نداشتیم تصورشان این بود که اگر سلاح‌های ما تمام شود دستمان را بالا می‌گیریم اما ما وارد شدیم و سلاح ساختیم به این نتیجه رسیدیم که صنعت دفاعی داشته باشیم. شهید حسن تهرانی‌مقدم وارد شد و توانست اولین موشک را شلیک کند از شلیک اولین موشک شروع شد تا این که امروز تمام موشک‌ها را خودمان می‌سازیم و وابستگی برای تولید نداریم در صنعت سایبری هم باید به این جایگاه برسیم ما باید تست‌ها مختلف را انجام دهیم و خسته نشویم مثل سامانه موشکی که چندین دفعه زمین خورد و دوباره بلند شد.

افتتاح چهارمين نمايشگاه صنعت بومی پدافند سايبری و اولين نمايشگاه صنعت بومی زيستي

وی در پایان بیان کرد: ما اگر می‌خواهیم از این قابلیت سایبری استفاده کنیم باید همیشه آماده باشیم. آمادگی یعنی توان مقابله با تهدیدات و جنگ‌های سایبری را داشته باشیم.


انتهای پیام/
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر