۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۳۰۴۱
شماری از محورهایی كه رادیوها، تلویزیون ها و تارنماهای عمدتا دولتی غربی در هفته بین ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت ماه درباره ایران پی گرفتند، بدین شرح است:
با نام نویسی های بعضا غیر منتظره رفسنجانی، اسفندیار رحیم مشایی و تعداد زیادی از نامزدهای اصولگرا، انتخابات ریاست جمهوری خردادماه سه قطبی خواهد شد.
* با حضور اكبر هاشمی رفسنجانی در وزارت كشور و ثبت نامش به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی ایران، بسیاری از نزدیكان و اعضای جناح اصولگرا و همینطور طرفداران دولت، نوك حملات خود را به سمت او گرفتند.
* مذاكرات هسته ای میان سعید جلیلی و كاترین اشتون نتیجه ای نداشته و تنها برای برای این برگزار می شود كه اولا رشته مذاكرات قطع نشود و دیگر اینكه مطرح شدن جلیلی به عنوان نامزد ریاست جمهوری باشد.
* فردی به عنوان كارشناس سیاسی به بهانه آخرین دور مذاكرات هسته ای ایران و غرب در استانبول: جلیلی به عنوان كاندیدای ریاست جمهوری اصلاً نمی تواند گامی بردارد كه رقبایش در انتخابات آن را حمل بر عقب نشینی و وادادن از مواضع جمهوری اسلامی كنند.
* وضع اقتصادی بحرانی، شفافیت و آزادی انتخابات، رقابت واقعی میان نامزدها، اراده حكومت به تغییر فضای سیاسی، ... و بی‌اعتمادی بخشی از شهروندان؛ عمده مسائلی هستند كه از نظر صاحب‌نظران به عنوان مسائل اصلی انتخابات آینده ریاست جمهوری تلقی می‌شوند.
* 'جان میلر' فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریكا گفت: هدف رزمایش‌های بین‌المللی جاری در خلیج فارس، ایران نیست.
* فردی به عنوان كارشناس اقتصادی مدعی شد: اقتصاد ایران به دلیل زیر فشار قرار گرفتن درآمدهای نفتیش در دو قدمی فاجعه و سقوط قرار دارد و برون رفت از این بحران بستگی به سیاست خارجی نظام دارد. در نتیجه رییس جمهوری آینده باید به حل این موضوع بپردازد.
* وزیر نفت ایران می گوید: تهران از قیمت های كنونی نفت راضی نیست و به همین دلیل خواستار كاهش سقف تولید نفت اوپك است.
* یكی دیگر از سایت های معاند مدعی شد: حتی با تصویب طرح برخی نمایندگان مجلس آمریكا برای گسترش تحریم نفت ایران به كل صادرات این كشور، بازارهای جهانی بدون مشكل چندانی از پس قطع كامل صادرات نفت خام ایران هم برخواهند آمد.
* یك شبكه خبری غربی هم مدعی شد: نمایشگاه بین المللی كتاب تهران در حالی به كار خود پایان داد كه موضوع كمی استقبال از آن و همچنین حضور نداشتن تعدادی از ناشران شناخته شده، همچنان تا روز آخر بر دوش آن سنگینی می كرد.  
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر