۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۳۰۴۰۰
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: معرفی طرح جامع پدافند غیر عامل استان کرمان به عنوان پایلوت کشوری و الزام همه استان ها به اجرای آن، موضوع بسیار مهمی است که با همت مدیران این استان انجام شده است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، حمید ذکاء اسدی در شورای پدافند غیر عامل و ستاد نکوداشت هفته پدافند غیر عامل، افزود: مهم این است که تمامی دستگاه های اجرایی ما برای پدافند غیر عامل خود برنامه دارند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ دستگاهی را در استان کرمان نداریم که در زمینه پدافند غیرعامل برنامه ای نداشته باشد.

این مقام مسئول گفت: با تدابیر و فرماندهی استاندار کرمان و مدیریت جهادی مدیران و فرمانداران از نظر مقابله ای و امنیتی، امنیت فضای سایبر و مقابله با بیوتروریسم ، فضای امنی را در استان داریم  که در کشور نمونه است.

طرح جامع پدافند غیرعامل استان کرمان پایلوت کشوری معرفی شده است

ذکاء اسدی اظهار کرد:  استاندار کرمان در هفته آینده به عنوان استاندار اول کشور در بحث پدافند غیر عامل مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: جایگاه پدافند غیرعامل استان کرمان در شروع به کار دولت یازدهم در آخر جدول استان های کشور بود و با برنامه ریزی انجام شده برای اجرای منویات رهبری در این زمینه، جایگاه استان بهبود چشمگیری داشته است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان تاکید کرد: مردم می توانند این امیدواری را داشته باشند که برای مقابله با تهدیدات احتمالی آمادگی لازم را داریم و امنیت زیربنای همه فعالیت ها است و در صورت وجود امنیت، اقتصاد مقاومتی نیز به خوبی پیش می رود.

ذکاء اسدی یادآور شد:  در حوزه پدافند غیرعامل وضعیتی را در استان کرمان داشتیم که به جز مردم عادی ، حتی مدیران ارشد عمدتا معنای پدافند غیر عامل را به طور کامل برایشان مفهوم نبود.

وی خاطرنشان کرد: یک سال و نیم در زمینه تجربه، آموزش و تبلیغات برای شناخت مفهوم این موضوع کار شد و در این زمینه رسانه ها تلاش زیادی داشته اند.

ذکاء اسدی با اشاره به اقدامات انجام شده برای فرهنگسازی این موضوع که پیشگیری قبل از مقابله باید انجام شود، تصریح کرد: با توجه به پیشرفت های حاصل شده در راستای پدافند غیرعامل در فضای فیزیکی، باید در فضای سایبری و بیوتروریسم نیز مسائل مربوطه را  مد نظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: اینکه ایران موشک برای دفاع از خود داشته باشد، یک اصل پدافند است و داشتن امکانات نظامی به روز  برای ترساندن دشمنان اسلام است تا قصد حمله به سمت کشور را نداشته باشند.

معاون استاندار کرمان یادآور شد: با توجه به کمبود بودجه دولت، 50 میلیارد تومان به ایمن سازی منابع آب استان کرمان اختصاص یافت و این نکته بسیار مهمی برای مقابله با بیوتروریسم بوده است.

وی گفت: سازمان پدافند غیر عامل در کشور با دستور مستقیم رهبر معظم انقلاب از چند سال قبل به صورت مرتب تشکیل شده است.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر