۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۹۹۷
سالار حقیری’ مخترع این پانسمان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این پانسمان حاوی مواد پروتئینی، شیمیایی و عصاره گیاهی است که برای بیماران هموفیلی، دیابتی و افراد عادی قابل استفاده است.این محصول به صورت گرد بر روی محل جراحت ریخته و موجب انعقاد خون می شود.
وی خاطرنشان کرد : این محصول دارای ماندگاری طولانی مدت است و حمل و نقل آن به آسانی انجام می شود. در این پانسمان پروتئین و فاکتورهای مورد استفاده به صورت گرد درآمده است و این امر موجب ماندگاری طولانی مدت ۶ تا ۱۲ ماه می شود .

حقیری گفت: این محصول در شرایط مختلف همچون هنگام برداشتن جراحات عمیق و سطحی، حوادث طبیعی و برای سربازان در حین جنگ و یا برای مجروحان عملیات خنثی سازی مین و دیگر موارد قابل استفاده است.

این مخترع یادآور شد : قدرت ترمیم کنندگی بالا از دیگر مزایای استفاده از این نوع پانسمان است . ضمن این که وجود فاکتورهای ترمیمی و نوعی ویتامین و عصاره گیاهی در پانسمان پنبه ای موجب ترمیم و بهبود هرچه سریع تر زخم می شود.از سوی دیگر وجود مواد ضدعفونی کننده مانع از ایجاد عفونت و ورود میکروب به درون بدن می شود.

حقیری اظهار داشت: در حال حاضر این پانسمان در دانشگاه تهران بر روی موش های دچار جراحت آزمایش شده و این آزمایش ها با موفقیت همراه بوده است .این پانسمان تاییدیه های لازم را دریافت کرده است زیرا در آزمایش های مختلف استفاده از آن موجب نصف شدن زمان خونریزی و کاهش حجم خونریزی شده است .

این مخترع خاطرنشان کرد: تست های حیوانی این طرح به پایان رسیده و قرار است به مرحله تست انسانی برسد. این پانسمان مشابه داخلی و خارجی ندارد و می توان ازآن در تمام بیمارستان ها ، بخش اورژانس و مصارف خانگی استفاده کرد .

این طرح در بخش ایده های نهمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی ارایه شد .این جشنواره هفته گذشته در اصفهان برگزار شد .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر