۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۹۸
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با محکوم کردن اقدام آمریکا در اعمال تحریم های جدید علیه ایران، افزود: اندیشه و فرهنگ ایرانی با وجود تحریم ها قادر است مرزها را طی کند.

حمید شاه آبادیˈ با اشاره به درج نام وزارت ارشاد در فهرست تحریم های جدید علیه ایران افزود: کشورها و سران دولت هایی که داعیه آزادی و دمکراسی دارند، این روزها برای انتقام گیری از ملت ایران، دست به تحریم بخش های مختلف می زنند.

وی با بیان آنکه این اقدامات راستی آزمایی ادعاهای این افراد را درباره آزادی زیر سووال می برد، ادامه داد: فرهنگ و هنر مرز نمی شناسد و می تواند با وجود موانع، اثرگذاری خود را حفظ کند و به فعالیت ادامه دهد و با بسته شدن راه های موجود، مسیر جدیدی برای انتشار خود می یابد.

شاه آبادی درباره اثرگذاری تحریم های فرهنگی بر فعالیت وزارت ارشاد، توضیح داد: این تاثیرگذاری زمانی معنا داشت که از منابع و کالاهای فرهنگی آنها استفاده می کردیم، در حالیکه ایران خود فرهنگ اصیلی دارد که بر کشورهای دیگر اثر می گذارد.

به گفته وی، همانطور که تحریم در بخش های اقتصادی باعث شکوفایی استعدادها شده، بطور قطع در عرصه فرهنگی نیز به تعاملات جهانی بیشتر منجر خواهد شد.

معاون امور هنری وزیر ارشاد با بیان آنکه هر اقدامی که فرهنگ را در حصار قرار دهد، خود یک عمل غیرفرهنگی است، ادامه داد: تا امروز ملت ایران با تحریم های به ظاهر قانونی از طریق تصویب در شورای امنیت سازمان ملل روبرو بوده، اما با بی نتیجه ماندن آن راه ها و با فشار آمریکا، اکنون شاهد اقداماتی کاملا غیرقانونی و غیرعرفی هستیم.

شاه آبادی با بیان آنکه برنده نهایی چنین اقداماتی ملت ایران است، یادآور شد: ملت ایران با اقتدار ایستاده است و بدون تاثیرپذیری از این تحریم ها، به رشد و پیشرفت خود ادامه می دهد.

معاون امور هنری وزیر ارشاد، با بیان آنکه با اقداماتی از این دست نمی توان اندیشه و فرهنگ را محدود کرد، ادامه داد: پیام انقلاب ایران بر قلب ملت های بسیاری اثر گذاشته، همانطور که موارد فراوانی از این اثرگذاری اکنون قابل مشاهده است.

شاه آبادی اعمال انواع تحریم ها را نشان دهنده خصومت عمیق غربی ها با ملت ایران دانست و گفت: ایران اسلامی هرگز تنها نبوده و کشورهای بسیاری هستند که با وجود همه تهدیدها و تحریم ها در کنار ملت ایران بوده اند، از این رو مطمئن هستیم که تحریم های جدید نیز تاثیری بر فعالیت وزارت ارشاد نخواهد گذاشت.

 ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر