۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷
کد خبر: ۲۹۶۷۱
مدیر کل پدافندغیر عامل استان لرستان: مسولین حوزه سلامت استان با ايجاد شبکه رصد و پایش، نسبت به شناسایی ، رصد و پایش انواع تهدیدات حوزه سلامت اقدام نمایند.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،جلسه کارگروه بهداشت ،سلامت و بیولوژیک استان لرستان با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، معاونین دانشگاه علوم پزشکی ، رؤسای شبکه های بهداشت و درمان و رؤسای بیمارستان های سطح استان برگزار گردید.

در این جلسه مدیرکل پدافند غیرعامل با تاکید بر اهمیت حوزه زیستی و سلامت عنوان کردند که کم هزینه بودن تهدیدات زیستی و همچنین نامشخص بودن منبع این تهدیدات باعث تمرکز کشورهای متخاصم بر این مقوله جهت وارد کردن خسارات عمده بر کشورهای هدف شده است. لذا مسئولین در بخش های مختلف به ویژه در حوزه سلامت باید با تمرکز بیشتر تهدیدات این حوزه را رصد نمایند .

وی همچنین از مسولین حوزه سلامت استان خواستند با ايجاد شبکه رصد و پایش، نسبت به شناسایی ، رصد و پایش انواع تهدیدات حوزه سلامت اقدام نمایند و با تهیه بانک اطلاعات متخصصین سطح استان در موارد ضروری آمادگی لازم برای برخورد با مشكلات احتمالي را داشته باشند.

همچنین در این جلسه دکتر ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در ساخت و سازهای بخش های مختلف و به ویژه حوزه سلامت باید تمام اصول پدافند غیرعامل لحاظ گردد خاطرنشان شد كه رعايت اصول مذكور سبب مي شود كه در شرایط بحرانی کمترین مشکلات را در امر امداد رساني و كمك به حادثه ديدگان داشته باشیم.

در پايان رؤساي تعدادي از بيمارستان هاي سطح استان به بيان مشكلات حوزه مديريت خود در بحث پدافند غيرعامل پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر