۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۸۹۷۴
مدیر دفتر بحران مدیریت شرکت آبفا استان خراسان رضوی:
مدیر دفتر بحران مدیریت پدافند غیر عامل شرکت آبفا شهری استان خراسان رضوی گفت: به دلیل سیل اخیر در استان خراسان رضوی در حدود 15 میلیارد ریال خسارت به سیستم آب و فاضلاب سه شهر کلات، درگز و خرو وارد شده است.
به گزارش پایداری ملی، رضا یاقوتی‌نیا در خصوص خسارت وارده به تجهیزات آب و فاضلاب استان خراسان رضوی در پی سیل اخیر گفت: بیشترین خسارات برای شهرهای کلات، درگز و خرو بوده که خساراتی را به چاه‌های تأمین آب و تجهیزات انتقال آب وارد کرده است.

وی افزود: در شهر کلات سه حلقه چاه مسدود شده‌اند که این سه حلقه باعث از مدار خارج شدن 65 درصد از آب مورد نیاز این شهر شده است.

مدیر دفتر بحران مدیریت پدافند غیر عامل شرکت آبفا شهری استان خراسان رضوی در خصوص مشکلات شهر درگز گفت: سیل ایجاد شده باعث افزایش کدورت برای یکی از اصلی‌ترین چشمه‌های تأمین آب این شهر شده که این امر 28 درصد از ظرفیت آب شرب این شهر را از دسترس خارج کرده است.

یاقوتی‌نیا عنوان کرد: خطوط انتقال بین چاه‌های شهر خرو دچار مشکل شده و جاده دسترسی به این شهرستان از بین رفته که این امر رفع مشکل شرکت آب و فاضلاب استان را با مشکل روبرو ساخته است.

وی خسارات وارد شده به این شهرستان‌ها را در حدود 15 میلیارد ریال براورد کرد و گفت: این میزان خسارت تنها برای سه شهر مذکور بوده و به‌طور قطع با بررسی تمام جوانب این میزان افزایش خواهد یافت.

مدیر دفتر بحران مدیریت پدافند غیر عامل شرکت آبفا شهری استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای مناطقی که آب آنها به دلیل سیل قطع شده از طریق تانکر در حال آب‌رسانی هستیم در نتیجه هموطنان ما در این مناطق با مشکل کمبود آب روبرو نیستند.

یاقوتی‌نیا تصریح کرد: به‌طور کلی 65 درصد ساکنین شهرهای مذکور هم‌اکنون با قطعی آب روبرو هستند که مشکل آنها نیز تا امروز مرتفع خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر