۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۸۹۴۶
معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: در آینده با تهدیدات هوشمند مواجه هستیم و لذا برای مقابله با هرگونه تهدیدات دشمن باید در هر دو قدرت نرم و سخت قوی باشیم.
به گزارش پایداری ملی، سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه پاسداران در همایش علمی تخصصی تهدیدات نرم آینده که در ستاد سپاه سیدالشهدا (ع) برگزار شد، اظهار داشت: دو نهاد آموزشی و نظامی در استقرار و نهادینه کردن نظم تاثیر زیادی دارند و لذا معاونت علمی پژوهشی سپاه با استفاده از این دو ظرفیت درصدد ارائه راهکار برای مقابله با تهدیدات نرم است.

وی افزود: در زمان گذشته حرف آخر را تسلیحات نظامی می‌زد ولی امروز دشمنان در جنگ نرم مبارزه می‌کنند و ما نیز باید آماده مقابله در این حوزه باشیم.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه بصیرت افزایی نقش مهمی در مقابله با تهدیدات نرم دارد، گفت: ما باید بتوانیم قدرت سخت را تبدیل به قدرت نرم بکنیم.

پرتاب موشک توسط سپاه انسجام ملی ایجاد کرد

سنایی راد با اشاره به سیلی محکمی که سپاه پاسداران به تروریست‌های داعش زد، بیان کرد: پرتاب موشک توسط سپاه، اتحاد و انسجام خوبی در کشور ایجاد کرد و در دل همه مشتاقان شوقی برانگیخت و حتی عده‌ای گفتند که ما هم موافق این کار هستیم و بیشتر هم بزنید.

وی با اشاره به سیاست‌های آمریکا که قوانین بازدارنده دارند، ابراز کرد: آمریکایی‌ها در جنگی وارد می‌شوند که سه نکته زیر را داشته باشد؛ نتیجه جنگ قطعا پیروزی باشد، جنگ فرسایشی نشود و ۶روزه تمام شود و در حوزه راهبردی هیچ خطری واقع نشود و لذا اکنون که نمی‌توانند وارد جنگ فیزیکی بشوند به تهدیدات نرم روی آورده‌اند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: پیام فرهنگی ما این است که هم قدرت نرم و هم قدرت سخت داشته باشیم، چرا که در آینده با تهدیدات هوشمند مواجه هستیم که هردو نوع سخت و نرم را در بردارد که تشدید تحریم‌ها نوعی از این تهدید هوشمند است.

سنایی راد اضافه کرد: عده‌ای به دلیل شکستن تحریم‌ها از برجام دفاع می‌کنند و برای ساختار آموزشی اصرار می‌کنند بند ۴ سند توسعه پایدار که معروف به ۲۰۳۰ است، اجرا شود.

وی با اشاره به عملکرد دشمن در حوزه جنگ نرم اظهار داشت: در حال زمینه سازی برای تغییر نظام جمهوری اسلامی بدون جنگ هستند و ما باید قدرت نرم و فرهنگ سیاسی را ارتقا بدهیم.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه باید رفتار سیاسی خود را از حرکت‌های هیجانی به سمت رفتار انقلابی هدایت کنیم، اظهار داشت: هرکسی نمی‌تواند آتش به اختیار باشد بلکه افسران جنگ نرم آتش به اختیاران هستند که باید به سمت کار فرهنگی، معرفتی و بصیرتی برای جوانان حرکت کنند.

سنایی راد بیان کرد: امروز دشمنان آنتی تز انقلاب را از حوزه‌های علمیه شروع کرده‌اند و با هدف قرار دادن این قشر از جامعه سعی دارند در انقلاب ما نفوذ کرده و آن را تغییر دهند و لذا بصیرت افزایی باید در همه اقشار جامعه صورت بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر