۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۲۸۸۰
معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي تصريح كرد: احياي مساجد تاريخي از طريق مرمت و بازسازي و دعوت دوباره مسلمانان به آنها، يكي از مهمترين راه هاي مقابله با جنگ نرم است.

اشرف نيا در آيين رونمايي از پايان مرمت مسجد قزويني تبريز افزود: با استفاده از ظرفيت مساجد و اتحاد و وحدت مسلمانان در اين فضاي روحاني مي توان در برابر جنگ نرم ايستادگي كرد.

اشرف نيا تاكيد كرد: امروز دولت با همكاري مردم گام مثبتي در راستاي بازسازي و احياي مساجد تاريخي برداشته، كه بايد از اين سرمايه گذاري ها به خوبي نيز بهره برداري شود.

وي مساجد را كانوني براي تمام امور مسلمين خواند و گفت: مساجد به ويژه مساجد تاريخي بايد زنده و پويا بوده و زندگي بر محور آن باشد.

معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي فعال شدن مساجد از طريق حضور جوانان و ارائه احكام اسلامي از سوي علما در بخش هاي عبادي، اعتقادي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي را بهره گيري صحيح از اين سرمايه گذاري ها در مرمت مساجد خواند و گفت: با اين اقدامات مي توان نسبت به رفع تمامي نابهنجاري هاي جامعه و كمرنگ شدن جرم ها اميدوار بود.

اشرف نيا تصريح كرد: آموزه هاي ديني در تمامي حوزه ها زماني عملي مي شود كه مساجد به عنوان كانون هاي معنوي، اجتماعي، سياسي و اخلاقي به خوبي ايفاي نقش كنند.

وي همچنين خدمات اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان رادر 4 سال گذشته و به ويژه طي دو سال اخير در مرمت و بازسازي مساجد تاريخي استان قابل توجه و قابل تقدير خواند و با توجه به جايگاه ويژه مساجد در آموزه هاي ديني نسبت به تداوم و استمرار اين اقدامات اظهار اميدواري كرد

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر