۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۲۸۴۶۶
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: استحکام‌بخشی و حفاظت زیرساخت‌های حیاتی، مقابله با حوادث سایبری و تهدیدات بیولوژیک و زیستی از اولویت‌های پدافند غیرعامل استان در سال 96 خواهد بود.
به گزارش پایداری ملی، «محمد افشار»، مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین، اظهار کرد: در حوزه پدافند غیرعامل امسال‌ استحکام‌بخشی و حفاظت زیرساخت‌های حیاتی و اساسی استان در اولویت کار قرار گرفته است.  

وی افزود: در پدافند کالبدی پایدارسازی، استحکام‌سازی و تاب‌آوری زیرساخت‌های پایه‌ای استان شامل سرمایه‌های فیزیکی و دارایی‌های موجود طبقه‌بندی و مورد توجه قرار می‌گیرد. 

افشار ادامه داد: منابع اعتباری این طرح‌ها از خود دستگاه‌ها با توجه به بندهای قانون برنامه 96 اعلام‌شده تأمین می‌شود، چون طبق قانون باید یک درصد از بودجه هر دستگاهی به حفاظت از منابع زیرساختی اختصاص یابد. 

این مسئول با اشاره به ضرورت مقابله با حوادث سایبری در فضای مجازی گفت: با توجه به گستردگی این حوزه که می‌تواند آسیب‌های بسیاری را ایجاد کند، سازمان پدافند غیرعامل استان برای جلوگیری از این آسیب‌ها و حملات زیرساختی نگاه و توجه جدی‌تری نسبت به قبل در سال‌جاری خواهد داشت. 

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین خاطرنشان کرد: در یکی از حملات سایبری بین‌المللی صورت گرفته که امسال‌ منشأ آن سازمان امنیت ملی آمریکا بود و اطلاعات سایبری دستگاه‌های مختلف را گروگان می‌گرفت کشور ما هم تحت‌تأثیر قرا گرفت اما خوشبختانه توانست آن را مهار کند. 

وی ادامه داد: باید با کمک دستگاه‌های مختلف زیرساخت‌های سایبری استان مورد توجه جدی‌تری قرار بگیرد. 

افشار سومین اولویت سازمان پدافند غیرعامل را مقابله با تهدیدات در حوزه بیولوژیک و زیستی دانست و گفت: در پدافند بیولوژیک تلاش می‌شود سلامت و امنیت حوزه‌های زیستی اعم از غذا، حیوان،گیاهان، محیط‌زیست و خود انسان مورد توجه قرار می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بسترهای موجود در استان با کمک فرهنگ‌سازی و آموزش در سال‌های گذشته در همه دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد و دوره‌های عمومی پدافند غیرعامل در آن‌ها گذرانده شد. 

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین برگزاری دوره‌های تخصصی پدافند غیرعامل در سال‌جاری را از جمله برنامه‌های در دستور کار دانست و گفت: هم‌اکنون ادبیات یکسان و تعریف واحدی از پدافند غیرعامل به وجود آمده و مدیران نیز ارتباط و اعتماد کافی و کامل نسبت به آن دارند از این‌رو در ملاحظات و  پروژه‌های دست اجرا نیز باید آن را مورد توجه قرار دهند.   

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر