۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۲۷۸۳
جنگ نرم و عملیات رسانه ای آمریکا در جهان
جنگ نرم و عملیات رسانه ای آمریکا در جهان
مترجم:
بخش دیپلماسی عمومی و ارتباطات استراتژیک خبرگزاری فارس
انتشارات: 
خبرگزاری فارس
شناسنامه کتاب: 
نام کتاب:جنگ نرم و عملیات رسانه ای آمریکا در جهان ترجمه: بخش دیپلماسی عمومی و ارتباطات استراتژیک خبرگزاری فارس تعداد صفحات: 198 قطع: وزیری شابک: 0-3-90808-600-978 نوبت چاپ: اول: پائیز 89 قیمت: 6000 تومان شمارگان: 5000 نسخه

شورای مدیران خبررسانی (BBG) که مشتمل بر تمامی سازمان های خبررسانی بین المللی آمریکا از جمله صدای آمریکا، رادیو و تلویزیون مارتی، رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی، رادیو آسیای آزاد و شبکه‌های خبررسانی خاور میانه است، با ادعای ترویج آزادی و دمکراسی، افزایش تفاهم از طریق ارتباطات چندرسانه ای، پخش اخبار دقیق، عینی، متوازن و دیگر برنامه ها در مورد آمریکا و جهان، اهداف سیاست خارجی آمریکا را به پیش می برد. چنین نقشی بر این ادعا استوار است که وقتی به مردم اطلاعاتی دقیق و فهمی روشن در مورد کشورشان، آمریکا و سایر نقاط جهان ارائه گردد، منجر به اتخاذ تصمیماتی از سوی آنها می شود که حامی حقوق بشر، پذیرش تنوع و آزادی اشتراک اطلاعات بوده و در بلندمدت به نفع خودشان و نیز آمریکا می باشد. اما این ادعاها، اگر چه درست است، خلاف آن چیزی است که در واقعیت اتفاق می‌افتد.

این شورا مدعی است دسترسی مردم دنیا به این اطلاعات آنها را به سوی آرمان های دمکراتیک، مسئولیت پذیری زیست محیطی، اصول تجارت آزاد، احترام به حاکمیت قانون، عدم اشاعه تسلیحات کشتار دسته جمعی و دیگر ارزش‌ها سوق داده تا از این رهگذر جهانی ایمن، سالم و شکوفا برای آمریکا فراهم گردد.

"برنامه استراتژیک 20133-2008 هیئت مدیران خبررسانی" یک رهیافت آینده نگر مبنی بر دستیابی به شمار قابل توجهی مخاطب و حمایت از منافع استراتژیک است که اهداف دستگاه دیپلماسی عمومی را پشتیبانی کرده و اساس بودجه مالی سال 2011 را تشکیل می دهد و راهنمای عمل این هیئت برای ادغام فرآیندهای اجرایی، برنامه ریزی بودجه ای و مدیریتی است.  

گفتنی است "والترآیساکسون" (مدیر عامل سابق شبکه خبری سی‌ان‌ان) رئیس شورای خبررسانی است و"ویکتور اچ.ایشی" (سفیرسابق آمریکا در لهستان)، "مایکل لینتون" (مدیر عامل شرکت فیلم سازی سونی)، "سوزان مک کو" (رئیس شرکت حمایت‌های استراتژیک پیام جهانی)، "مایکل پی. میهن" (رئیس شرکت ارتباطات استراتژیک بلولاین)  و "داناپرینو" (سخنگوی سابق کاخ سفید) از اعضای آن هستند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر