۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۲۷۷۹۶
در دیدار مدیرکل پدافند غیرعامل سمنان با مدیریت حوزه علمیه برادران استان مطرح شد؛
در دیدار کارخائی مدیرکل پدافند غیرعامل با حجه الاسلام مهدی نژاد مدیریت حوزه علمیه برادران استان با اشاره به جایگاه مهم پدافند غیرعامل در جامعه بر برنامه ریزی مناسب جهت استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی پدافند غیرعامل در سطح استان تاکید شد.

در دیدار کارخائی مدیرکل پدافند غیرعامل با حجه الاسلام مهدی نژاد مدیریت حوزه علمیه برادران استان با اشاره به جایگاه مهم پدافند غیرعامل در جامعه بر برنامه ریزی مناسب جهت استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی پدافند غیرعامل در سطح استان تاکید شد.

در راستای برنامه ها و اهداف پدافند غیرعامل، مدیرکل و کارکنان اداره کل پدافند غیرعامل استان سمنان با حجت الاسلام و المسلمین مهدی نژاد امام جمعه محترم گرمسار و مدیریت حوزه علمیه برادران در دفتر ایشان دیدار و گفتگو کرد، در این دیدار مدیر حوزه علمیه برادران استان دستاورد و نتایج پدافند غیرعامل را حفظ و ایجاد امنیت در جامعه برشمرد.

در دیدار مدیرکل پدافند غیرعامل استان با مدیریت حوزه علمیه برادران استان بر استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در فرهنگ سازی پدافند غیرعامل تاکید شد.

حجت الاسلام مهدی نژاد ضمن تبریک ماه مبارک رمضان از حضور مدیرکل و کارکنان محترم پدافند غیرعامل تشکر نموده و پدافند غیرعامل را از کارهای مهم و مؤثر برشمرد و گفت : پشتوانه حرکت های اجتماعی و برنامه های پدافند غیرعامل مردم هستند که با حضور خودشان تمامی تهدیدات را برطرف کرده اند و انتخابات که سمبل حضور گسترده مردم در صحنه انقلاب بود یک حرکت پدافندی محسوب می گردد.

امام جمعه گرمسار حضور مردم، مقاومت و ایستادگی مردمی را در کاهش و بی اثر کردن تهدیدات و اهداف دشمن مهم برشمرد و افزود پدافند غیرعامل در ابعاد مختلف اقتصادی، سایبری، زیستی و عمرانی مهم و پر اهمیت است.

وی کار پدافند غیرعامل را مقدس برشمرد و افزود پدافند غیرعامل برای اجرای برنامه های خود نیاز به مردم دارد و محور مردمی در مساجد و روحانیت تجلی پیدا می کند که در این رابطه باید از پتانسیل و ظرفیت روحانیت، ائمه جمعه جماعت و گروه های تأثیرگذار باید استفاده کرد. همچنین ایشان با اشاره به اینکه در استان 13 حوزه علمیه برادران و 100 استاد در حوزه فعالیت می کنند و 157 روحانی در طرح هجرت در سطح روستاها حضور دارند، استفاده از ظرفیت های مختلف حوزه علمیه را در راستای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی پدافند غیرعامل در جامعه مهم دانسته و آمادگی حوزه علمیه را در راستای اجرای اهداف پدافند غیرعامل عنوان نمودند.

در این دیدار کارخائی مدیر کل پدافند غیرعامل ضمن تبریک ماه رمضان، حضور و مشارکت با شکوه مردم در حماسه بزرگ انتخابات را در خصوص امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی برشمرد و مصونیت کشور را در گروی آن دانست.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان واژه های مقاومت، دفاع، جهاد، ایثار و ایستادگی را از واژه های بزرگی عنوان نمود که مباحث پدافند غیرعامل در راستای تحقق این واژه ها قدم برمی دارد. همچنین ایرج کارخائی افزود؛ پدافند غیرعامل یک دفاع درونی است و با اشاره به آیه قرآن آموزش زره را از سوی خداوند به حضرت داوود، از آموزه های پدافندی است که در سیره و روش پیامبر(ص) و ائمه اطهار جلوه می نماید و از مصادیق آن جنگ خندق را می توان نام برد. وی بنابر فرمایش امام راحل (ره)، حفظ نظام را از اوجب واجبات دانستند و تقویت روحیه دفاعی را در مقابله با تهدیدات دشمن را در راستای کاهش آسیب پذیری و افزایش بازدارندگی عنوان نمودند. مدیرکل پدافند غیرعامل، پدافند غیرعامل را همانند مصون سازی بدن انسان دانستند و شناخت مقابله با تهدیدات سایبری، جنگ نرم، زیستی، تهاجم فرهنگی و اقتصادی را از اهداف پدافند غیرعامل ذکر کردند.

وی با اشاره به گسترش باج افزار Wannacry در ایران، رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل را در کاهش آسیب پذیری و افزایش بازدارندگی موثر دانستند و عنوان نمودند دشمن در راستای تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ تهدید و حمله ای به زیرساخت ها و مراکز حساس و مهم دریغ نخواهد کرد.

کارخائی با اشاره به پدافند غیرعامل مردم محور حضور و مشارکت روحانیت را در مساجد و منابر در برقراری تقویت فرهنگ مردم و حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی بسیار ارزشمند برشمردند و ایجاد باور و روحیه دفاعی را از منویات مقام معظم رهبری عنوان نمودند. وی همچنین خواستار همیاری و همکاری ائمه جمعه - جماعت و روحانیت در امر فرهنگ سازی و ترویج و گسترش هر چه بیشتر فرهنگ پدافند غیرعامل در سطح جامعه شد.

وی نقش و جایگاه حوزه های علمیه را در تاثیرگذاری جامعه مهم برشمرد و افزود حوزه های علمیه در بحث پدافند غیرعامل نقش فعالانه داشته باشند و در فرهنگ سازی و استخراج متون دینی مرتبط با مفاهیم پدافند غیرعامل می توانند کمک کار پدافند غیرعامل باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر