۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۲۷۲۴۴
ذوالقدر
عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی معتقد است اگر لغو روادید منجر به حضور توریست به کشور نشود، لازم است در سیاست‌های مدیران میراث فرهنگی بازنگری صورت گیرد.
به گزارش پایداری ملی،فاطمه ذوالقدر لغو رواید میان ایران و ارمنستان را فرصتی برای گردشگری ایران دانست و با توصیه به مسئولان به منظور  بهربرداری از این رویداد سیاسی، گفت: اگرچه کشور ارمنستان به مراتب جمعیتی کمتر از ایران دارد و طبیعی است که در مقام مقایسه، ایرانیان بیشتری وارد این کشور شوند اما مسئولان مرتبط با گردشگری نیز باید برای بهربرداری از این فرصت برنامه داشته باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبلیغات، ایجاد شرایط مناسب سفر از سوی آژانس‌ها و موضوعاتی از این دست، می‌تواند گردشگران را از کشورهایی که روادید آن‌ها با ایران لغو شده، برای ورود به کشور ترغیب کرد چراکه آن‌ها نیز دقیقا با همین شیوه‌ها جمع کثیری از ایرانیان را به کشور خود می‌کشانند.

وی با بیان اینکه این لغو رواید علاوه بر فرصت مناسب رونق گردشگری، کمک شایانی به بازرگانان برای واردات و صادرات کالا خواهد بود، گفت: پس از لغو رواید میان ایران و بسیاری از کشورهای همسایه همچون گرجستان انتظار می‌رفت ورود گردشگران آن‌ها به ایران بیشتر شود اما این اتفاق در جهت عکس و به نفع کشورهای اطراف ایران اتفاق افتاد.

به گفته ذوالقدر کشورهای طرف مقابل این قرارداد با کاهش هزینه‌های سفر، تبلیغ گسترده در روزنامه‌ها و مجلات ایرانی از طریق تورگردان‌ها، از این فرصت ایجاد شده توسط رجال سیاسی بهره بوده و شرایط را به نفع خود مدیریت کردند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه نباید اجازه داد فرصت لغو روادید، همچون بسیاری از ارتباطات اقتصادی تنها به واردت منتهی می‌شوند، گفت: باید با اعمال سیاست‌ها و برنامه‌های مشخص از فواید آن به نفع کشور بهره برد، همچنین اگر لغو روادید منجر به حضور توریست خارجی به کشور نشود، لازم است در سیاست‌های مدیران میراث فرهنگی بازنگری صورت گیرد
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر