۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۲۷۰۱
‌‌تبیین ‌‌مولفه‌های امنیت پایدار به روایت سردار عراقی
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران وظیفه ذاتی نیروهای مسلح را تامین امنیت کشور عنوان کرد و گفت: امنیت یکی از مقوله‌هایی است که دائما بشر به دنبال آن بوده است.

سردار عبدالله عراقی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده تیپ 71 پیاده روح‌الله یکی از وظایف ذاتی هر حکومت و دولتی را برقراری امنیت ملی برای آن کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت امنیت ملی افزود: دولت‌ها همواره به فکر حاکم کردن امنیت ملی در جامعه خود هستند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران تصریح کرد: مقوله امنیت گفتمانی نیست بلکه احساسی و ادراکی است و تنها با تبلیغات و شعار در رسانه‌ها نمی‌توان آن را  احساس کرد.

عراقی در بیان اهمیت امنیت اظهار داشت: در دین اسلام به دو مقوله امنیت و سلامت در کنار هم تاکید شده است.

وی بیان کرد: یکی از مولفه‌های امنیت نیروهای مسلح است که هر چه نیروهای مسلح، آموزش دیده و توانمندتر باشند می‌توانند بهتر این امنیت را برقرار کنند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: یکی از وظایف مهم برای ایجاد امنیت ملی پایدار و پویا تقویت نیرو‌های مسلح در حوزه رزم است.

عراقی با بیان اینکه امروزه نیروهای مسلح به تنهایی نمی‌توانند ضامن امنیت باشند و مقوله‌های دیگر نیز نیاز است، اقتصاد را یکی از مولفه‌های امنیت ملی عنوان کرد.

وی با توجه به اهمیت اقتصاد در نوسازی تجهیزات نظامی و تامین معیشت و رفاه نیروها خاطر نشان کرد: یک اقتصاد قوی و پویا می‌تواند یک امنیت ملی پایدار ایجاد کند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه، مدارای قومی مذهبی و تحمل سلایق و سرمایه‌های اجتماعی را از دیگر مولفه‌های امنیت دانست و اظهار داشت: حفظ سرمایه‌های اجتماعی باید مورد توجه جدی قرار گیرد و از افراد معتبر و تاثیر‌گذار در مدار حکومت و حاکمیت استفاده شود.

عراقی دسترسی به منابع اصلی آب، برق، سوخت و انرژی را از دیگر مولفه‌های امنیت ملی ذکر کرد.

وی آموزش و اثر بخشی آموزشی، آمادگی جسمانی، تبحر در تیراندازی، نظم و انضباط انفرادی و عملیاتی و آماده به جنگ بودن تمام دارایی‌های یگان را از عوامل موفقیت یگان‌ها عنوان کرد و بیان کرد: در صورت رعایت و کنترل این نکات می‌توانیم به یک امنیت پایدار برسیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت قدردانی از سرمایه‌های اجتماعی و امید بخش نسل جوان به شمار می‌رود، تصریح کرد: باید همواره قدردان پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت بود و برای تعظیم آنها تلاش کرد.

عراقی افزود: اقتدار ایران اسلامی در همه عرصه‌ها مرهون ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام است و باید از تجربیات این قشر بیش از پیش استفاده شود.

در این مراسم  که با حضور پیشکسوتان جهاد و شهادت برگزار شد از خانواده شهدای تیپ پیاده 71 روح‌الله و پیشکسوتان تیپ 71 روح‌الله تجلیل شد.

در این مراسم از خدمات سردار محسن کریمی قدردانی شد و سرهنگ پاسدار علیرضا داودآبادی به عنوان فرمانده تیپ پیاده 71 سپاه روح‌الله استان مرکزی معرفی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر