۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۴
کد خبر: ۲۶۳۹
رییس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان:
پایداری ملی: دکتر عبدالامیر معزی با اشاره به راه‌اندازی کارگروه انرژی‌های نو در دانشگاه، خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه کشاورزی دانشگاه، دهکده خودبسنده در جهت پدافند غیرعامل ایجاد کرده‌است. در این دهکده از انرژی‌های متعارف استفاده نمی‌شود و در واقع الگویی برای فردا محسوب می‌شود که از انرژی‌های نو در آن استفاده شود.
دکتر عبدالامیر معزی رییس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان، با اشاره به عمده مشکلات این دانشگاه، تصریح کرد:‌ این دانشگاه سال 84 از دانشگاه شهید چمران اهواز مستقل شد و از این زمان تاکنون 50 درصد توسعه و رشد جمعیت دانشجویی داشته است، اما توسعه عمرانی، امکانات آموزشی، ساخت و ساز و مسایل رفاهی متناسب با این رشد دانشجویی نبوده است.

وی با بیان این‌که دانشگاه در جذب اعضای هیات علمی با مشکل مواجه است، اظهارداشت: در حال حاضر نسبت عضو هیات علمی به دانشجو در دانشگاه یک به 31 است و در مجموع 2500 دانشجو در 15 گروه آموزشی و سه دانشکده مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 400 دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.

رییس دانشکده‌ کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان افزود: از نظر ایجاد منابع درآمدی در حوزه آموزش، اخیراً پردیس دانشگاه راه‌اندازی شده‌ است، اما این واحد هم هزینه‌های خاص خود را دارد. مشکل دیگر دانشگاه مسئله خوابگاه‌های دانشجویان است که با وجود اعطای زمین 99 ساله، وام چهار درصدی و تضمین سکونت دانشجو تا 15 سال‌ آینده، تاکنون کسی برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی نکرده‌ است.

معزی با اشاره تبدیل ملاثانی به شهرستان در سال‌های اخیر، تصریح کرد:‌ در صورت نبود خوابگاه دانشجو باید در بافت دهستانی این منطقه مسکن پیدا کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی کارگروه انرژی‌های نو در دانشگاه، خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه کشاورزی دانشگاه، دهکده خودبسنده در جهت پدافند غیرعامل ایجاد کرده‌است. در این دهکده از انرژی‌های متعارف استفاده نمی‌شود و در واقع الگویی برای فردا محسوب می‌شود که از انرژی‌های نو در آن استفاده شود. همچنین در دانشگاه کارهایی برای استفاده از انرژی‌های زیستی مانند بیوگاز برای جایگزینی سوخت ماشین‌آلات کشاورزی مانند تراکتور در حال انجام است. در واقع قرار است از کود حیوانی به جای سوخت فسیلی انرژی استخراج شود.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با تصریح بر این‌که اگر بودجه‌ای برای تخصیص به دانشگاه‌ها وجود ندارد حداقل اجازه دهید دانشگاه از راه‌هایی که خود ایجاد می‌کند، منابع مالی مورد نیازش را تامین کند، اظهارداشت: هنگامی که دانشگاه واحد پردیس را ایجاد کرد دولت با پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در این واحد مخالفت کرد و اعلام می‌کند که به علت وجود فارغ‌التحصیل زیاد رشته کشاورزی نباید در این رشته دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرش شود. در حالی که هم‌اکنون دانشگاه آزاد می‌تواند به راحتی در این رشته‌ها دانشجو بپذیرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر