۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۲۶۲۱
رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات
رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات با اشاره به سابقه تلاش‌های برای ایجاد مرکز ماهر، افزود: مرکز ماهر به عنوان یکی از وظایف کشوری سازمان فناوری اطلاعات ایران ایجاد و سه وظیفه اصلی برای آن تعریف شد.
سعید مهدیون ،عضو هیات عامل سازمان و رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات - در همایش تخصصی حوادث امنیتی و روال‌های رسیدگی به حوادث در حوزه صنعت با بیان این مطلب اظهار کرد: سال گذشته خدمات مختلف در قالب وظایف تعریف شده در مرکز ماهر - مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخداد رایانه‌ای - به متقاضیان ارائه شد.

وی با اشاره به سابقه تلاش‌های برای ایجاد مرکز ماهر، افزود: مرکز ماهر به عنوان یکی از وظایف کشوری سازمان فناوری اطلاعات ایران ایجاد و سه وظیفه اصلی برای آن تعریف شد.

وی خاطر نشان کرد: اقدام‌ لازم در حوزه آموزش و مشاوره، اقدام پیشگیرانه نظیر هشدارها و رخدادها و اقدام واکنشی نظیر مدیریت امداد و هماهنگی در خصوص رفتارهای واکنشی از جمله وظایف تعریف شده برای مرکز ماهر است.

رئیس کمیته پدافند غیر عامل وزارت ارتباطات با بیان این مطلب که امنیت در کنار هماهنگی محقق می‌شود تصریح کرد: نمی توان با فعالیت های جزیره‌ای و حتی دستوری امنیت را در فضای تبادل اطلاعات ایجاد کنیم و در همین راستا نیز اقدام مرکز ماهر تاکنون بیشتر بر مبنای تعامل بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به وظایف مرکز ماهر و با در نظر گرفتن روابط تعاملی که این مرکز باید با گیرندگان خدمات،‌ متخصصان و مرکز مشابه در دیگر کشورها برقرار میکرد،‌ ساختار آن طراحی و برنامه‌های خود را عملیاتی کرد.

سعید مهدیون با اشاره به دستاوردهای مرکز ماهر در سال 91 در حوزه ارائه خدمات اظهار کرد: خدمات این مرکز به سه دسته تقسیم می شود که انجام تکالیف حاکمیتی و ارائه خدمات آموزشی و ترویجی از جمله آن‌ها محسوب می‌شود.

وی تا کید کرد: ارائه خدمات خاص به متقاضیان به منظور بالا بردن سطوح امنیت در بخش‌های مختلف از دیگر خدمات مرکز ماهر است که بر اساس تعرفه ابلاغ شده از سوی سازمان تنظیم مقررات، ارائه این دسته از خدمات بر اساس این تعرفه‌ها انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش،‌ همایش تخصصی یک روزه با عنوان "تحلیل حوادث امنیتی و روال های رسیدگی به حوادث در حوزه صنعت" توسط مرکز ماهر برای سازمانها و دستگاههای اجرایی عضو سامانه جامع تعاملی این مرکز برگزار شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر