۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۶۰۶۴
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس:
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم از جایگاه بسیار والایی برخوردار هستند، گفت: اصرار جوانان ایران برای حضور در سوریه سند شکست استکبار در جنگ نرم است.
به گزارش پایداری ملی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی شیرازی امشب در یادواره شهدای مدافع حرم یزد که در جوار شهدای گمنام میدان امیرچقماق یزد برگزار شد، اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس حزب بعث تا دندان مسلح بود و به ایران حمله کرد ولی ما تنها با اتکا به خداوند در برابر آنها ایستادگی کردیم و به پیروزی رسیدیم.

وی ادامه داد: امروز از حزب بعث با آن همه امکانات و سلاح هیچ اثری نیست ولی ما در اوج عزت و اقتدار در جمهوری اسلامی ایران در حال زندگی هستیم.

شیرازی افزود: امروز عراقی‌ها بیان می‌کنند که اگر جمهوری اسلامی ایران نبود ما در عراق ناموس نداشتیم و به همین دلیل از جمهوری اسلامی با تمام وجود دفاع می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به اینکه امروز در خانه‌های مردم عراق سه عکس امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی بر دیوارها‌ست، افزود: خداوند به این صورت نشان می‌دهد که قدرت در دست خداست و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی خاطرنشان کرد: 5 سال قبل آمریکا به  سوریه حمله کرد که بتواند قدرت ایران را کم کند ولی الان شرایط به صورتی است که در مذاکرات مربوط به سوریه، حتی آمریکا را راه هم نمی‌دهند.

شیرازی ادامه داد: تمام دشمنان انقلاب 38 سال است که تمام راه‌ها را به کار می‌بندند تا بر این کشور و ملت پیروز شوند و انقلاب اسلامی ایران را از بین ببرند ولی در طول این سال‌ها به دلیل اینکه مردم دلشان با خداست موفق نشدند و تمام توطئه‌های آنها نقش برآب شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس عنوان کرد: دشمنان انقلاب هم این موضوع را فهمیده‌اند که تا زمانی که دل مردم ایران با خداست نمی‌توانند به پیروزی دست پیدا کنند و به همین  دلیل در کنفرانس‌های خود بیان کردند که اگر بخواهیم انقلاب ایران را از بین ببریم، باید فکر، ایمان، روحیه جهاد و شهادت مردم ایران را از بین ببریم.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان انقلاب برای اینکه بتوانند به این هدف خود دست پیدا کند، با ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی و اینترنت خود تمام تلاشش را برای تهاجم فرهنگی به کار بسته است.

شیرازی اظهار داشت: اگر دشمن غالب شده بود، امروز جوان ایرانی صف نمی‌کشید که به سوریه و عراق برود تا شهید مدافع حرم شود،‌ این موضوع سبب شد که مقام معظم رهبری فرمودند در دوران جنگ امام و مسئولان مردم را تشویق می‌کردند به جبهه بروند ولی امروز مسئولان منع می‌کنند و می‌گویند ضرورتی ندارد به سوریه بروید ولی جوان می‌آید اشک می‌ریزد و التماس می‌کند تا اجازه حضور در سوریه و شهادت پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس ادامه داد: این عشق را خداوند در دل‌های جوانان ما جا داده که برای شهادت بال بال می‌زنند، هیچ لذتی در این دنیا بالاتر از لذت لحظه شهادت نیست.

وی عنوان کرد: لذت شهادت به حدی بالاتر است که حضرت علی(ع) از پیامبر(ص) سوال می‌کند که آیا من هم به شهادت می‌رسم، حضرت زهرا(س) هم آرزوی شهادت در راه ولایت و دفاع از ولی زمان خود می‌کند.

شیرازی حضرت فاطمه زهرا(س) را شهید راه ولایت دانست و گفت: آن حضرت فرمودند که هرچه به من سختی وارد کنید و اذیت کنید، لحظه‌ای دفاع از ولی زمان حضرت علی(ع) را رها نمی‌کنم.

وی با بیان خاطراتی از شهدای مدافع خرم، افزود: اگر ما هم تابع اسلام و پیامبر شویم و سعی کنیم زندگیمان همانند زندگی امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) شود، توفیق شهدایی را پیدا می‌کنیم که برای خدا جهاد کرده‌اند.

شیرازی با تاکید بر اینکه شهدای ما شهدای وارسته وابسته به خدا هستند، تصریح کرد: شهدای انقلاب، مدافع حرم و شهدای گمنام اولیای الهی هستند و ما سعی می‌کنیم که با مرام و فکر و آرمان شهدا پیمان خودمان را محکم کنیم.

وی با اشاره به اینکه جهاد به دو نوع جهاد اکبر و جهاد اصغر تقسیم می‌شود، اظهار داشت: امام خمینی(ره) حهاد اکبر را مقدمه جهاد اصغر دانسته‌اند.

وی افزود: تا انسان بر هوای نفس پا نگذارد و خودسازی نکند تا به خود وصل شود، در میدان جهاد اصغر و جنگ با دشمن بیرون موفق نیست و اول باید خود را ساخت و افسار نفس را به دست بگیریم تا بتوانیم در برابر دشمنان در جهاد اصغر ایستادگی کنیم.

شیرازی با تاکید بر اینکه نبرد با هوای نفس در طول زندگی انسان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: اینطور نیست که بگوییم زمانی در حیات ما جنگ تمام می‌شود بلکه همیشه ما با جهاد اکبر روبرو هستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس افزود: گاهی ما تصور می‌کنیم که در حال مبارزه با هوای نفس هستیم، در این حالت نباید من‌ها وجود داشت باشد و نیت ما باید تنها برای خدا باشد، چرا که اگر این جهاد و جنگ ما برای خدا بود، طبق فرمایش قرآن کریم، خداوند دست ما را می‌گیرد و در مسیر مستقیم الهی هدایتمان می‌کند.

شیرازی در ارتباط با رسیدن به مقام عرفان و سعادت عنوان کرد: طبق فرمایش قرآن کریم، خداوند همه راه‌های رسیدن به کمال را برای هر کسی که با هوای نفس خود مبارزه کرد، تبیین می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس افزود: گاهی مواقع یک جوان 13 یا 14 ساله هم که اصلا در حوزه‌های علمیه هم درس نخوانده به دلیل اینکه گناه نمی‌کند و خود را در برابر هوای نفس و شیطان حفظ می‌کند، به این جایگاه والا دست پیدا می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر