۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۴۵۹۲
رئیس جمعیت هلال احمر اهواز خبر داد
رئیس جمعیت هلال احمر اهواز گفت: مانور زیستی پدافند غیرعامل با فرض شیوع عمدی بیماری تب مالت با توزیع شیر آلوده بین زائرین اربعین حسینی(ع) در شهرستان حمیدیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،سید فتح‌الله هاشم‌نژاد رئیس جمعیت هلال احمر اهواز گفت: مانور زیستی پدافند غیرعامل با محوریت فرمانداری و حضور دستگاه‌های عضو کمیته‌های بهداشت و درمان، امداد و نجات و کشاورزی پدافند غیرعامل شهرستان حمیدیه به منظور ایجاد آمادگی برای مقابله با تهدیدات زیستی و کنترل شیوع بیماری‌های مشترک بین دام و انسان برگزار شد.

وی افزود: مبارزه در دنیای کنونی به سمت شکل‌های جدید و نو ظهور سوق پیدا کرده و دشمنان اسلام هر زمان که بتوانند با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های جدید اقدام می‌کنند که در این میان آموزش‌های لازم و هوشیاری مسؤولان و مردم، بیش از پیش مورد نیاز است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر اهواز تصریح کرد: طرح مانور زیستی پدافند غیرعامل، با فرض شیوع تب مالت بین زائران اربعین حسینی اجرا شد و دستگاه‌های مسؤول از جمله هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی، شهرداری، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی به دنبال بررسی عمدی یا سهوی بودن این بیماری و مهار و کنترل آن بودند.

هاشم‌نژاد ادامه داد: در این مانور چهار بیمار فرضی مورد بررسی و درمان قرار گرفتند و با همکاری آموزش و پرورش اقدامات لازم در رابطه با آگاهی بخشی به مردم انجام شد.

وی در پایان با اشاره ضرروت هوشیاری زائران نسبت به مخاطرات احتمالی، بیان کرد: با توجه به نزدیک بودن اربعین حسینی (ع) و سفر تعدادی زیادی از هموطنان به کشور عراق، آمادگی لازم در سازمان‌های مختلف شهرستان برای مقابله با بحران‌های احتمالی وجود دارد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر