۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۲۴۵
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان تاکید کرد؛
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بر مدرسه آرایی، شادابی سازی مدارس، پیگیری برنامه های پدافند غیر عامل و اجرایی کردن مدیریت بحران در مدارس، توسعه و تعمیق خدمات راهنمایی و مشاوره و هدایت تحصیلی دانش آموزان در دوره متوسطه تاکید کرد.
به گزارش پايداري ملي، خسرو ساکی در گردهمایی مدیران مجتمع های آموزشی و پرورشی و مدارس ناحیه دو سنندج از ارتقاء دانش و مهارت های شغلی به عنوان یک نیاز و ضرورت نام برد و با تاکید بر مهارت تصمیم گیری و تفکر سیستمی، جامعیت و تعمق فکری و انعطاف پذیری را از ویژگی های مدیران عنوان کرد.

وی با اشاره به مهارت برقراری ارتباط با دیگران به عنوان یکی دیگر از ویژگی های مدیران، راه ارتقاء دانش، بینش و نگرش و مهارت های مدیریتی را مطالعه و تفکر ذکر کرد و از مدیران دعوت کرد ضمن تفکر و مطالعه منابع جدید، در دوره های دانش افزایی شرکت کرده و در جلسات مشارکت فعال داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان شناخت تغییرات حوزه عمل در راستای ایفای نقش رهبری آموزشی بر جایگاه نظارتی را یکی از وظایف مدیران دانست و با بیان اینکه اولین ناظر و راهنمای آموزشی مدیر مدرسه است، اظهار داشت: مهمترین وظیفه مدیران آموزشی نظارت و هدایت فرآیند کار است.

ساکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ضرورت مطالعه و درک پیام آن، به تعدادی از بخش های این سند از جمله راهبرد و راه کار ها پرداخت و افزود: در سند تحول بنیادین رویکرد علمی و آموزشی به فرهنگی تربیتی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه برابر اهداف سند تحول بنیادین وظیفه ما تربیت دانش آموزان برای زندگی مطلوب و حیات طیبه است که هدف آن قرب الی الله است، علم، ایمان، اخلاق، عمل و تفکر را از مولفه های تغییر برای تحول در آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: رویکرد فرهنگی تربیتی ارتقای این پنج مولفه است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان یاد دادن مهارت های زندگی به دانش آموزان و شناسایی سیاست ها و برنامه ها را از دیگر اقدامات مدیران مدارس ذکر کرد و بر همراهی اولیاء دانش آموزان با مدارس و برگزاری کلاس های آموزش خانواده تاکید کرد.

ساکی با اشاره به وضعیت پویا و بالنده آموزش و پرورش استان و کسب رتبه های اول و دوم استان و اول کشوری در شاخص ها و عملکرد، موفقیت های کسب شده را حاصل تلاش کلیه دست اندرکاران عنوان کرد و از اهتمام و زحمات کلیه فرهنگیان استان تشکر کرد.

وی در پایان بر مدرسه آرایی، شادابی سازی مدارس، پیگیری برنامه های پدافند غیر عامل و اجرایی کردن مدیریت بحران در مدارس، توسعه و تعمیق خدمات راهنمایی و مشاوره و هدایت تحصیلی دانش آموزان در دوره متوسطه تاکید کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر