۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۲۴۳۰۲
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در جلسه شورای پدافند غیر عامل:
هادی پژوهش در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان گفت: دستگاههای اجرایی پدافندغیر عامل را جدی بگیرند و بعنوان كار حاشیه ای به آن نگاه نکنند و به همان صورت که نیروهای نظامی می بایست برای مقابله با حملات دشمن آمادگی داشته باشند, دستگاههای اجرایي نیز باید در پشت صحنه آمادگی کاهش آسیب های انسانی و زیربنایی را داشته باشند.
به گزارش پایداری ملی، هادی پژوهش در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان گفت: دستگاههای اجرایی پدافندغیر عامل را جدی بگیرند و بعنوان كار حاشیه ای به آن نگاه نکنند و  به همان صورت که نیروهای نظامی می بایست برای مقابله با حملات دشمن آمادگی داشته باشند, دستگاههای اجرایي نیز باید در پشت صحنه آمادگی کاهش آسیب های انسانی و زیربنایی را داشته باشند.
پژوهش با اشاره به پهناوری استان فارس عنوان نمود: استان فارس با وجود گستردگی می تواند آسیب پذیر هم باشد و لازمه این مهم حضور دستگاهها می باشد که در برگزاری مانور و رزمایشها این حضور به اثبات رسیده است.                                      
معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استانداري فارس خاطر نشان كرد: ضرورت دارد در بحث پدافندغیر عامل ارزیابی و عملکرد دستگاهها گرفته شود تا نقاط ضعف آنها مشخص گردد و می بایست در طول سال رزمایشها بصورتی انجام شود که زمان آن اطلاع رسانی نشده باشد تا مشخص گردد در صورت اتفاق دستگاهها به چه میزان آمادگی خدمت رسانی به مردم را دارند و در جهت رفع نواقص اهتمام ورزند.  
 وی با اشاره به نقش رسانه در آگاهی بخشی مردم اظهار كرد: در بحث پدافند غیر عامل دو رکن وجود دارد رکن اول دستگاهها و رکن دوم مردم هستند که مخاطب پدافند غیر عامل هستند و در این عرصه آموزش مردم حرف اول را خواهد زد و اگر دستگاهها اقدامات خود را انجام دهند اما مردم توجیه نباشند در زمان وقوع حادثه توفیقی نخواهیم داشت و در این میان صدا و سیما نقش بسیار تعیین کننده ای دارد و جراید و خبرگزاریها می بایست بمنظور آمادگی به مردم آموزش دهند و نکات مهم علمی و عملی زمان وقوع اتفاق را برای اقشار مختلف اطلاع رسانی و تبيين نمایند.
گفتنی است در این جلسه مدیر کل پدافند غیر عامل استانداري فارس در خصوص هماهنگی و آموزش دستگاهها و مانورهای صورت گرفته مطالبی عنوان نمود و رابطین پدافند غیر عامل در  دستگاههای اجرایی به تشریح اقدامات صورت گرفته در مجموعه خود پرداختند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر