۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۲۳۹۵۲
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک از مایه کوبی چهار هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، مجید اسدی اظهار کرد: از اول مهرماه به مدت ۲۵ روز، فاز دوم مایه کوبی تب برفکی در جمعیت گاو و گوساله واحد های نیمه صنعتی و روستایی با استفاده از تمام توان بخش دولتی در سطح شهرستان انجام می شود.

وی از شیوع این بیماری به دلیل مایه کوبی نشدن دام ها ابراز نگرانی کرد و افزود: اگر در فاز دوم دام های سنگین مایه کوبی نشوند بدون شک باید منتظر شیوع بیماری تب برفکی باشیم.

اسدی با بیان اینکه برنامه دامپزشکی پوشش صددرصدی مایه کوبی جمعیت گاو و گوساله موجود در سطح شهرستان است افزود: عدم مایه کوبی دام سنگین برعلیه بیماری تب برفکی، باعث شیوع و انتقال این بیماری در بین دام سبک نیز می شود و موجب افت تولیدات دامی خواهد شد همچنین دام‌ها از نظر پرواربندی و تولید شیر با مشکلات فراوانی روبرو خواهند شد.

این مسئول ضمن درخواست از گاوداران مبنی بر اینکه با اکیپ های دامپزشکی همکاری لازم را برای انجام به موقع مایه کوبی بعمل آورند افزود: پیش بینی می شود در مدت ۲۵ روز کاری چهار هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله موجود در سطح شهرستان علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شوند.

اسدی اظهار کرد: در صورت عدم همکاری گاوداران از  مایه کوبی دام سنگین در شهرستان شبکه دامپزشکی به هیچ عنوان واکسیناسیون تب برفکی را در ماههای آینده و خارج از طرح انجام نخواهد داد و از گاوداران تقاضا کرد برای هماهنگی با شماره ۳۴۱۱۲۰۳۴ تماس کنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر