۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۳۷۱۰
استاندار سمنان با بیان اینکه مقابله با دشمنان، نیازمند برنامه ریزی مدون و ارتقای کامل پدافند غیرعامل است، گفت: هدف دشمنان اسلام در فضای مجازی تخریب فرهنگ جامعه است.
به گزارش پایداری ملی، محمدرضا خباز، در نشست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان به میزبانی استانداری، با بیان اینکه امروز مقابله با دشمنان در وهله نخست، نیازمند ارتقای روش های دفاعی در قالب پدافند غیرعامل است، ابراز داشت: استکبار جهانی، روح و جسم ملت ایران را هدف قرار داده است و باید آحاد ملت و مسئولان در برابر این گونه تهدیدات هوشیار باشند.
وی با بیان اینکه دشمن شبکه های مجازی و سست کردن اعتقادات فرهنگی، ملی و مذهبی مردم را از طریق برنامه های شوم خود دنبال می کند، افزود: این تفکر که استکبار جهانی بخواهد با نزدیکی به مردم برایشان دلسوزی کند، تفکری ساده انگارانه است؛ چرا که دشمن از لحظه لحظه غفلت ما بیشترین استفاده را خواهد برد.
استاندار سمنان با بیان اینکه دفاع نخستین اصل مقابله با هجمه دشمنان در فضای مجازی و حقیقی است، گفت: پدافند غیرعامل باعث می شود تا فضای بازدارندگی در سیاست های دفاعی کشور در فضای مجازی و حقیقی نهادینه شود.
خباز با بیان اینکه پدافند غیرعامل نیاز به عزم ملی و همگانی دارد، ابراز داشت: یکی از رسالت های پدافند غیرعامل، آموزش به اقشار مختلف مردم در برابر تهدیدات خارجی و طبیعی است که در این بین رکن اصلی این آموزش ها مردم هستند.
وی افزود: به دلیل سرعت بسیار بالا در حملات دشمنان باید به پدافند غیر عامل در کشور توجه ویژه ای شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان نیز در این نشست از برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در استان خبر داد و گفت: با تشکیل شدن شورای پدافند غیرعامل و فعال شدن کارگروه های ۱۲ گانه این شورا، برای اولین بار این رزمایش به صورت نمونه در این استان برگزار می شود تا بتوانیم توان خود را در این زمینه محک بزنیم.
ایرج کارخایی، با بیان اینکه رعایت دفاع در مقابل حمله در سیره پیامبران و امامان تاکید شده است، بیان داشت: از همه  مدیران می خواهیم تا برای افزایش توان دستگاه های اجرایی متبوع خود در برابر تهدیدات اهتمام داشته باشند؛ چرا که ما معتقدیم امنیت کشور دربرابر تهدیدات رکن اصلی رسیدن به توسعه متوازن و اداره کشور است که این مهم همواره در برنامه های اساسی اداره کل پدافند غیر عامل استان سمنان جای دارد.
وی افزود: حفظ عزت، عظمت و افزایش ارتباطات دستگاه های اجرایی برای دور کردن تهدیدات خارجی از برنامه های اساسی پدافند غیر عامل در سطح کلان است که امیدواریم با برگزاری مانور پیش رو همزمان با سالروز پدافند غیرعامل بتوانیم توانایی خود را محک بزنیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر