۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۲۳۶۷۸
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری خراسان رضوی خواستار تشکیل کمیته ی ویژه ی پدافند غیرعامل انتقال خون دراستان شد.
به گزارش پایداری ملی، مهدی فروزان دربازدید از اداره کل انتقال خون استان، ازکارکنان این مجموعه به عنوان خادمان گمنام حوزه ی بهداشت و سلامت یاد کرد که برای تأمین خون و فرآورده های خونی تلاش می کنند.

وی با تشریح جایگاه پدافند غیرعامل در ایمنی و سلامت جامعه، گفت: با توجه به اهمیت موضوع و تأکید بر به حداقل رساندن خسارت های ناشی از عدم دانش و اطلاعات و نظر به اهمیت مأموریت انتقال خون باید کمیته ویژه ی پدافند غیرعامل انتقال خون استان بزودی تشکیل و اعضای آن تعیین و فعالیت خود را آغاز کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی افزود: با توجه به توافقی که با آستان قدس رضوی انجام شده است مقرر شده چهار پایگاه در اطراف حرم مطهر با هدف انجام امور مربوط به هلال احمر، پدافندغیرعامل، مدیریت بحران و انتقال خون راه اندازی شود.

فروزان بر آمادگی این اداره کل برای آموزش پرسنل و نیز مساعدت در راستای تجهیز امکانات تأکید و تصریح کرد: باتوجه به تأکیدات استاندار موضوع پدافند غیرعامل در اولویت دستگاه های اجرایی استان قرارگرفته و در حال حاضر شاهد افزایش فعالیت های اجرایی در این زمینه هستیم.

سیدحمیدرضا اسلامی، مدیرکل انتقال خون استان نیز با تشریح اقدامات و فعالیت های این سازمان، افزود: آموزش و تجهیز تمام سطوح جامعه به ویژه سرمایه انسانی سازمان ها به دانش روز و آگاهی بخشی آنان برای پیشگیری و یا مقابله با تهدیدات و نیز ایمن سازی و افزایش امنیت و ارتقاء کیفیت خدمات از اولویت های اصلی در کشورها محسوب می شود.

وی افزود: نگاه نوین و تغییر اساسی در رویکرد مدیریت پدافند غیرعامل استان و تأکید بر رویکرد تعامل موثر و اثربخش، نوید آینده ای روشن در جهت آگاه سازی جامعه و سازمان ها را می دهد.

مقرر شد در آینده ی نزدیک، تفاهم نامه همکاری بین ادارات کل پدافند غیر عامل استانداری و انتقال خون خراسان رضوی منعقد شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر