۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸
کد خبر: ۲۳۶۴۰
فرماندار سنقر و کلیایی گفت: فرهنگ سازی و ایجاد آمادگی ذهنی در بحث پدافند غیرعامل در بین اقشار مختلف جامعه با برگزاری دوره های آموزشی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش پایداری ملی، یاور محمدی روز چهار شنبه در دوره آموزشی پدافند غیرعامل در سنقر و کلیایی با بیان اینکه این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری است گفت: بحث پدافند غیرعامل در سالهای قبل در برنامه پنج ساله مطرح شد و به صورت دستورالعملهایی برای برگزاری دوره های آموزشی در دستگاه های اجرایی بخصوص دستگاه های خدمات رسان ارایه شده است.

وی جدیت در بحث پدافند غیرعامل و پرهیز ازساده انگاری را عاملی برای فراهم شدن بستر مناسب در خصوص با اهمیت بودن اقدامات پیشگیرانه در برابر حوادث پیش بینی نشده و کاهش آسیب ها در بین اقشار مختلف مردم دانست.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه هم گفت: پدافند غیرعامل در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... می باشد که انجام اقدامات مصون سازی در برابر آنها لازم و ضروری است.

کیومرث رشیدی افزود: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه است که دارای پنج اصل شامل اصول افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیتهای ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل در مدیریت بحران می باشد.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل موضوعی است که در فرمایش های مقام معظم رهبری به عنوان اصل مورد تاکید قرار گرفته است و در لایه لایه زندگی ما وارد می شود گفت: سلامت و امنیت، ماموریت پدافند غیرعامل است و با توجه به اینکه تهدید سایبری در اولویت اول تهدیدها قرار دارد، در این زمینه کسب آمادگی و آگاهی دادن به مردم مورد تاکید می باشد.

سنقر و کلیایی با 92 هزار نفر جمعیت در فاصله 86 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر