۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۳۵۵۳
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:
در اولین جلسه کارگروه جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی بر اهمیت امنیت غذایی و بحث زیستی تأکید شد. در این نشست مدیرکل جهاد کشاورزی استان از برگزاری بزرگترین رزمایش پدافند غیرعامل در مهرماه سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، رئیس  کارگروه  جهاد کشاورزی پدافند غیرعامل  و سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: ماهیت تمام فعالیت های بخش کشاورزی با هدف تامین امنیت غذایی، در راستای پدافند غیرعامل است.


ماهیت تمام فعالیت های بخش کشاورزی با هدف تامین امنیت غذایی، در راستای پدافند غیرعامل است:

 مهندس کریم مهری در جلسه پدافند غیرعامل که با حضور سردار احمد جهانسری، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: ماهیت تمام فعالیت های بخش کشاورزی در راستای پدافند غیرعامل است، چون تامین و تولید غذا و مواد خوراکی برای مقابله با نا امنی در جامعه است.

وی ادامه داد: قیمت گذاری مناسب برای محصولات استراتژیک از جمله گندم،  که یکی از تهدیدات فعلی  در حوزه جهاد کشاورزی است و باعث شد ه تا رغبت کشاورزان برای کاشت و فروش و رعایت  امنیت سلامت این محصولات کاهش  یابد، در راستای اهداف پدافند غیرعامل است.

مهندس مهری با اشاره به راه اندازی سامانه ارتباطی ۱۵۵۹، خاطر نشان کرد: اطلاعات مربوط به چگونگی تامین و مصرف بهینه کودهای شیمیایی، هزینه های آزمایش خاک، هواشناسی، صدور نسخه توصیه های تغذیه ای کشاورزی، سفارش و حمل نهاده ها به محل مصرف، صدور کارت اعتباری خرید نهاده و غیره در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و پدافند اقتصادی ، برای استفاده کشاورزان عزیز در سامانه 1559 موجود می باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: خوشبختانه بخش کشاورزی با تلاش و مدیریت خوب همکاران در شهرستانها، اقدامات چشمگیری برای مقابله با عوارض و بیماریهای ناخواسته مانند آنفولانزا انجام داده است. مهری ادامه داد:  عرصه کشاورزی یک عرصه گسترده  و معیشتی است و فرصتها و تهدیدات آن زیاد است. باید تدابیری اندیشید و تهدیدها را به فرصت ها تبدیل کرد.

وی گفت: رزمایش بزرگ پدافند غیرعامل با مشارکت سازمان جهادکشاورزی در مهرماه سالجاری برای ارتقاء آمادگی  برگزار خواهد شد.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیزدر این جلسه گفت: ماموریت ما در پدافند غیرعامل مصون سازی  زیرساختهای فیزیکی و معنوی است  و تا زمانیکه سمت تهدید  و نوع تهدید  در ذهن و باور ما متصور باشد راهکارهای لازم نیز  قابل پیش بینی است.

جهانسری افزود: امروز ما در بخش آموزش  پدافند غیرعامل وارد حوزه­های تخصصی و عملیاتی شده ایم و

این ایده را باید در جهاد کشاورزی نیز پیاده کنیم. جهانسری افزود: یکی از دغدغه های ما در بحث زیستی، امنیت غذایی و بهداشت محصولات غذایی است. باورما این است که  آموزش صحیح به کاهش آسیب پذیری منجر می شود.

سردار احمد جهانسری با اشاره به تولید و ساخت انواع داروها و ابزارهای سلامتی در داخل کشور، تصریح کرد: تولیدات داخلی که از نظر ایمنی برابر با استانداردهای جهانی هستند باید مورد حمایت دولت قرار گیرند و از قاچاق کالا و واردات غیر مجاز پیشگیری شود.

وی افزود: ما از تلاش بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی به ویژه تامین محصولات استراتژیک مثل گندم و دانه های روغنی تشکر می کنیم. در پایان جلسه حضار نسبت به اظهار و نظر در مورد تهدیدات متصور و عملکرد خود گزارش مبسوطی ارائه نمودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر