۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۲۳۵۴۵
مسئول بسیج اساتید دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: در راستای مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمنان، مسئولان باید در کارهای عمرانی و اقتصادی به پیوست نگار فرهنگی توجه کنند.
به گزارش پایداری ملی، دکتر محمدنبی احمدی، پیرامون اهمیت مسائل فرهنگی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت امور فرهنگی فرمودند؛ «اگر من رهبر نبودم کار فرهنگی می‌کردم» همچنین رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از فرمایشات خود فرهنگ را به مثابه هوا برای تنفس توصیف کرده اند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه رازی کرمانشاه عدم برخوداری از فرهنگ غنی را سبب گرفتار آمدن در دام  فرهنگ‌های ضاله و انحرافی دانست و افزود: ملتی که از فرهنگ غنی برخوردار نباشد حیات خود را از دست خواهد داد و سعادت ابدی را بدست نخواهد آورد.

دکتر احمدی همچنین به دیگر بیانات مقام معظم رهبری اشاره و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ «نیمه‌های شب هنگامی که بیدار می‌شوم تا صبح از غصه مسائل فرهنگی خوابم نمی‌برد» و همه این مباحث حکایت از اهمیت کار فرهنگی دارد و مقام عظمی ولایت همواره آن را گوشزد نموده‌اند.

وی در تعریف واژه فرهنگ بیان کرد: در ادبیات فارسی فرهنگ اضافه مقلوب است و اصل این واژه «هنگ فر» می‌باشد، فر به معنای شکوه و مجد و عظمت و هنگ به معنای عزم است و در واقع فرهنگ به معنای عزم و اراده برای کسب مجد و عظمت هر ملتی است.

دشمن در جنگ سخت توان مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارد

دکتر احمدی ضمن تاکید بر اهمیت کار فرهنگی توضیح داد: امروز دنیا با جنگ نرم به تقابل ما آمده و جنگ نرم بدین معناست که دشمن بدون اینکه از اهرم اجبار استفاده کند از اقناع استفاده می‌کند و بدون اینکه تقابل و رویایی داشته باشد ناخودآگاه ما را به راهی وا می‌دارد که به خواست و مطالبات او عمل کنیم.

این مسئول با ادامه توضیحات گفت: اگر ما از فرهنگی غنی و پایه دینی قوی برخوردار نباشیم بدون اینکه متوجه باشیم در جنگ نرمی که دشمن برای ما تدارک دیده و بدون اینکه تصور کنیم کار کار دشمن است به سمت و سویی خواهیم رفت که دشمن می‌خواهد.

وی به تلاش و اقدامات دشمن برای پیش بردن تهدیدات فرهنگی به جامعه ما اشاره و بیان کرد: دشمن به این نتیجه رسیده که در جنگ سخت توان رویایی با جمهوری اسلامی ایران را ندارد و قبلا این مسیر را در زمانی که ما از توانایی امروز برخوردار نبودیم در دفاع 8 ساله آزموده و فهمیده که راه به جایی نخواهد برد و لذا به جنگ نرم و کار فرهنگی روی آورده و از شبکه‌های مجازی و اجتماعی با انواع و اقسام مختلف برای رسیدن به اهدافش استفاده می‌کند.

برخورداری از فرهنگ غنی اسلام راه مقابله با جنگ نرم است

دکتر احمدی گفت: دشمن امروز جمله عجیبی دارد و عنوان کرده که اگر ما بتوانیم مادران در ایران را به فساد بکشانیم این انقلاب را شکست دادیم و این انقلاب را زمین گیر کردیم؛ و لذا راه مقابله با تهدیدات نرم دشمن دور شدن از فضای مجازی نیست و باید به فرهنگ غنی اسلامی متمسک شویم.

وی برخورداری از فرهنگ غنی اسلام را راه موثر مقابله با جنگ نرم دشمنان دانست و یادآور شد: در قرآن کریم تاکید شده که به همان شیوه‌ای با دشمن بجنگید که با شما می‌جنگند؛ و اگر ما به کار فرهنگی روی آوریم دنیا خیلی سریع به ما تمایل پیدا خواهد کرد زیرا ما حرف حقی را می‌گوییم که مطابق با فطرت انسان‌هاست و پذیرش این حرف برای جهان شیرین است اما دشمن ما در جنگ فرهنگی از لذایذی استفاده می‌کند که مطابق با فطرت بشر نیست فلذا اگر ما بتوانیم جبهه غنی را در عرصه کار فرهنگی تشکیل دهیم می‌توانیم مقابله‌ای موفق داشته باشیم.

 مسئول بسیج اساتید دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به توجه عمیق مقام معظم رهبری به کار فرهنگی گفت: رهبر معظم انقلاب با وجود مشغله فراوان اما به مسائل فرهنگی توجه جدی دارند و نامه‌ ایشان به جوانان اروپایی یک کار عمیق فرهنگی بود.

باید قدم‌های محکم‌تری در زمینه فرهنگ در دانشگاه‌ها برداشته شود

دکتر احمدی جدیت در کار فرهنگی را ضروری دانست و تاکید کرد: باید واقعیت‌ها را بپذیریم ما از اول انقلاب تاکنون در زمینه‌های مختلفی خیلی خوب کار کردیم اما در بحث اقتصاد و فرهنگ خوب کار نکردیم و باید موضوع فرهنگ را جدی بگیریم.

وی بحث پیوست نگار فرهنگی را امری بسیار مهم برای کار فرهنگی در جامعه دانست و تصریح کرد: هر کار اقتصادی و عمرانی از قبیل احداث کارخانه، پل سازی، قطار سبک شهری، که انجام می‌شود باید پیوست نگار فرهنگی داشته باشد در غیراین صورت ممکن است کارخانه‌ای که با میلیاردها هزینه ساخته شده زمانی متوجه شویم که این کار ریشه فرهنگ ما را هدف گرفته است.

دکتر احمدی زیان و آسیب در فرهنگ را جبران ناپذیر دانست و گفت: پیوست نگار فرهنگی امری بسیار مهم است و مسئولان باید بدان توجه کنند و از سوی دیگر طلیعه و افسران و فرماندهان آن در دانشگاه‌ها است و باید در دانشگاه‌ها قدم‌های محکم‌تری برداریم.

باید کارهای عمیق فرهنگی در فضای مجازی شکل بگیرد

این مسئول بیان کرد: متاسفانه در دانشگاه‌ها افرادی هستند شیفته غرب‌اند و به آن سوی مرزها نگاه دارند فلذا باید در عرصه جنگ نرم و فرهنگ و فضای مجازی کار عمیقی در دانشگاه‌ها شکل بگیرد. مقام معظم رهبری اخیرا فرمایش عجیبی داشتند و فرمودند؛ «اگر من رهبر نبودم به بحث فضای مجازی می پرداختم» و لذا باید در این زمینه ورود پیدا کرد و کارهای عمیق و وسیعی انجام دهیم.

دکتر احمدی افزود: همانطور که نیروهای نظامی ما کشور را بیمه کردند و کسی نمی‌تواند به مملکت ما چشم طمع داشته باشد، مرزهای فرهنگی نیز باید قوی شود و اساتید دانشگاه به عنوان فرماندهان جنگ نرم می‌توانند قدم‌های محکمی در این راه بردارند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر