۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۳۴۷۸
به منظور فعال سازی کارگروه های یازده گانه پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی اولین جلسه کارگروه امداد و نجات استان برگزار شد.
جلسه کارگروه امداد و نجات پدافند غیر عامل استان آذربایجان شرقی با حضور مدعوین و اعضای کارگروه در محل معاونت امدادو نجات جمعیت هلال احمر استان برگزار گردید .

کنعانی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی و رئیس کارگروه امدا ونجات پدافند غیر عامل استان بر اهمیت پدافند غیر عامل و توجه بیشتر به این موضوع تاکید کردند.

در این جلسه مقرر شد تیمهای واکنش سریع پدافند غیر عامل در سازمانهای ذیربط تشکیل گردد  تا در زمان مقتضی قبل از رسیدن تیمهای هلال احمر اقدامات اولیه را جهت پاسخگویی بهتر انجام دهند.

در همین راستا مقرر شد  هر سازمان یک تیم 5 نفره را به جمعیت هلال احمر معرفی کند و جمعیت هلال احمر نیز مسئولیت آموزش و ساماندهی این تیمها را بر عهده گیرد.

کنعانی گفت: جهت فراهم نمودن تسهیلات لازم برای آموزش های امداد و نجات، مرکز آموزش های تخصصی جمعیت هلال احمر استان در دو نقطه استان و در شهرهای آذرشهر و منطقه آزاد ارس راه اندازی می شود.  

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان به فلسفه برگزاری مانورها و رزمایش ها  اشاره کرد وگفت: سناریوی مانورها  و رزمایش ها بایستی طوری طراحی شوند که  مطابق با شرایط  واقعی  باشند و خروجی داشته باشند.

در این جلسه مطالب تحقیقی در خصوص شرایط و انواع بحرانها ی شهری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که مقرر شد  برای تهدیدات متصور در حوزه کارگروه امداد و نجات  باید سناریوهای لازم نوشته و به کارگروه جهت بررسی و تصویب  ارسال گردد .

کنعانی در پایان بر لزوم استفاده از تجارب کشورهایی که  سوانح مختلف را تجربه کرده و تجهیزات و امکانات مناسبی را طراحی و ساخته اند تاکید کرد .

در ادامه این مراسم هر کدام از نمایندگان ادارات کل  و دستگاههای نطامی و انتطامی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پیرامون دستور جلسه پرداختند
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر