۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۲۳۳۱۱
مراکز اقتصادی و تولیدی آذربایجان غربی در کارگروه پدافند غیرعامل شناسایی می شود.
به گزارش پایداری ملی ،معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در دومین جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیر عامل صنعت،معدن و تجارت استان اظهار داشت: بی شک شناسایی و طبقه بندی مراکز اقتصادی، تولیدی و خدماتی به طبقه های حیاتی،حساس و مهم و نیز شناخت تهدیدات، آسیب ها و اقدامات لازم برای رفع و کاهش آنها و ایجاد بانک اطلاعات لازم از جمله وظایف مهم این کارگروه است.

محمد دهقان تصریح کرد: پدافند غیرعامل شامل تمامی طرح ریزی ها و اقداماتی است که سبب کاهش آسیب پذیری ها، افزایش پایداری ملی، تداوم فعالیت دستگاه های خدمات رسان در تامین نیازهای حیاتی و حساس مردم در مقابل تهدیدات خارجی شده و مستلزم به کارگیری سلاح نیست.

سپس معاون و رئیس کارگروه تهدیدات تخصصی اداره کل پدافند غیر عامل استان به نقش موثر کلیه نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی در پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: در این راستا تعداد12 کارگروه تخصصی تشکیل شده و علاوه بر آن، فرهنگ سازی و نهادینه کردن پدافند غیرعامل بین آحاد مردم، یکی از سیاست های مدیریت پدافند غیر عامل به شمار می رود.

کاظمی با اشاره به اینکه برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی در زمینه دفاع غیر عامل یکی از گام های مهم و زیر بنایی در نیل به اهداف راهبردی دفاع غیرعامل برای تقویت توان دفاعی، ارتقاء آستانه مقاومت ملی در برابر تهدیدات بالقوه و بالفعل دشمن و حفاظت از سرمایه های کلان ملی کشور است گفت: آگاه سازی کلیه مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی یکی از اهداف مهم آموزش ها برای کاستن آسیب پذیری نیروی انسانی، تاسیسات و تجهیزات حیاتی، حساس و مهم به شمار می رود.

در ادامه وهاب زاده رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه گفت: هم اکنون اتاق بازرگانی در حال احصاء تهدیدات و تدوین برنامه های لازم برای اجرای پدافند غیرعامل بوده که به محض نهایی شدن در کارگروه ارائه شده و از سوی دیگر برگزاری دوره های آموزشی برای نهادینه کردن پدافند غیر عامل بین واحدهای تولیدی و خدماتی نیز بسیار ضروری است.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد که طی شهریور امسال، اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه دوره عمومی آشنایی با پدافند غیرعامل را با هماهنگی اداره کل پدافند غیر عامل و سازمان صنعت، معدن و تجارت به منظور آشنایی واحدهای اقتصادی با مفاهیم پدافند غیرعامل برگزار کند.

علاوه بر آن، به منظور فرهنگ سازی و نهادینه کردن پدافند غیر عامل بین واحدهای تولیدی و خدماتی عضو اتاق، نیازهای آموزشی تخصصی درخصوص پدافند غیرعامل واحدهای تولیدی،صنعتی و بازرگانی از طریق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه احصاء و برنامه ریزی لازم برای برگزاری دوره های آموزشی را به عمل آورد.

از سوی دیگر مقرر شد تهدیدات و مخاطرات مورد نظر در زمینه پدافند غیرعامل درحوزه فعالیت های اقتصادی از طریق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه شناسایی و به همراه راهکارهای پیشگیری مورد نیاز حداکثر تا هشت شهریور به سازمان صنعت،معدن و تجارت اعلام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر