۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۳۲۸۳
معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل از تحصیل بیش از یک‌هزار و 200 نفر در دوره‌های کارشناسی‌ارشد رشته‌های پدافند غیرعامل خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل در گفت‌وگو با خبرنگاران در دفتر استاندار سمنان گفت: هدف امروز سازمان پدافند غیرعامل، گفتمان‌سازی و اهمیت‌بخشی راهبردهای پدافند غیرعامل بوده و در همین راستا پیوند خوبی با دانشگاه‌ها برقرار شده است.

وی تصریح کرد: سازمان پدافند غیرعامل با دانشگاه‌های فارابی، دفاع ملی، مالک اشتر و سایر دانشگاه‌ها همکاری خوبی دارد و با دانشگاه تهران نیز طرح‌های قابل توجهی در دست اجرا داریم.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل افزود: با تمام دانشگاه‌ها ارتباطات خوبی داریم و جلسات عمومی و خصوصی برگزار می‌شود، ولی قراردادی که بستیم با دانشگاه امام حسین‌(ع)، دانشگاه مالک اشتر و دانشگاه فارابی بوده و در رشته‌هایی که داریم دوره گذاشتند.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از یک‌هزار و 200 نفر در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های پدافند غیرعامل فارغ‌التحصیل شده‌اند یا در حال تحصیل هستند و 30 نفر هم در رشته دکتری اشتغال به تحصیل دارند.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: تلاش کردیم پدافند غیرعامل با کمک گرفتن از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها در جامعه نهادینه شود و برای پیشبرد اهداف، برنامه‌های ویژه‌ای را دنبال می‌کنیم که رو به جلو پیش می‌رود.

وی اضافه کرد: با درصد بالایی توانستیم به اهدافمان دست پیدا کنیم؛ 22 سند راهبردی در زمینه پدافند غیرعامل تولید شده که موضوع جدیدی است و به نوعی جاذبه هم دارد.

وی تصریح کرد: سعی کردیم تا از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و رسانه ملی کمک خوبی بگیریم و همایش بزرگ سایبری کشور را نیز برگزار کردیم.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل اضافه کرد: فعالیت‌ها در این سازمان به خوبی پیش می‌رود و در جلسه‌ای که با استاندار سمنان داشتیم با تأکید استاندار، استان سمنان جایگاه خوبی در زمینه پدافند غیرعامل دارد و در ارزیابی که داشتیم کارهای مهمی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اهداف پدافند غیرعامل متعدد است و در نخستین هدف مسیرسازی سرمایه استانی زیرساخت‌ها مطرح بوده که با توجه به علم و تکنولوژی پیشرفته، در واقع سرمایه‌های سایبری است که اهداف اصلی پدافند غیرعامل قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بحث ایمن‌سازی، آموزش، فرهنگ‌سازی و مسیرسازی زیرساخت‌های سایبری در دستور کار است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت:‌ اکثر استان‌ها به مباحث پدافند غیرعامل می‌پردازند و استان‌های حیاتی و آن‌هایی که زیرساخت‌های بیشتری دارند، در اولویت نخست هستند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر