۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۲۷۶۲
جلسه معدوم سازی گیاه مهاجم سنبل آبی تالاب عینک در فرمانداری رشت برگزار شد.

جلسه ای معدوم سازی گیاه مهاجم سنبل آبی تالاب عینک در فرمانداری رشت برگزار شد

به گزارش پایداری ملی، پیش از ظهر روز 31/4/1395 جلسه ای با مضمون " معدوم سازی گیاه مهاجم سنبل آبی در تالاب عینک" به ریاست فرماندار شهرستان رشت و با حضور سایر مسئولین ذیربط در محل فرمانداری تشکیل شد.

سید عیسی مهدوی، فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل ، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) ، گفت: پدافند غیرعامل در کشور ما ،مانند یک حفاظ ایمنی است برای همه فعالیتها و در همه زمینه ها.

وی با اشاره به زیبایی و فریبندگی ظاهری گیاه سنبل آبی ، گفت: زمان ورود این تهدید زیستی به پیش از دولت تدبیر و امید بازگشته و در آن مقطع زمانی به دلیل اهمال و بی توجهی به این مهم ، اکنون این گیاه تالاب عینک و بخشهایی از تالابهای انزلی و ملاصدرا را تحت سیطره خود در آورده است.

وی همچنین اذعان داشت: نگهداری از این گیاه به صورت خانگی ، سرطان سزا است و با توجه به اینکه این گیاه بومی امریکای جنوبی است، ورودش به عنوان یک پدافند زیستی و غیرعامل در نظر گرفته می شود.

مهدوی با اشاره به آثار نامطلوب این گیاه بر محیط زیست گفت: خسارت به قایقرانی و تاسیسات، کشاورزی و اکوسیستم‌های طبیعی از مضرات این گیاه به شمار می رود.

وی افزود: بنا به دلایل نامبرده ، به گونه ای جهادی در نظر گرفته شده که با تکثیر این گیاه مقابله شود و در این راه باید از هر گونه شعار و هیجان زدگی پرهیز شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر