۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۲۷۱۰
معاون سازمان فناوری اطلاعات:
معاون سازمان فناوری اطلاعات گفت: با راه‌اندازی چهار مرکز تبادل ترافیک عملاً بهره‌برداری پایلوت از شبکه ملی اطلاعات شروع شده است.
 رضا باقری اصل در نشست خبری همایش شهر هوشمند ‌زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، با بیان "به‌سمت نسل جدید زندگی شهری حرکت می‌کنیم"، اظهار کرد: بیش از 70 درصد مردم در مناطق شهری زندگی می‌کنند و نه‌تنها دولت بلکه همه مسئول بهبود زندگی شهری هستیم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از فناوری می‌تواند در راستای بهبود زندگی شهری باشد، عنوان کرد: زیرساخت‌ها تغییری نکرده اما زندگی تسهیل شده است.

معاون سازمان فناوری اطلاعات با ابراز این مطلب که حوزه  ICT با گذر از مرحله زیرساخت به مرحله بلوغ و تولید سرویس رسیده است، اظهار داشت: به این ترتیب درک جدیدی از کسب‌و‌کار شکل گرفته است.

وی در ادامه درباره اقدامات صورت گرفته در زمینه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات افزود: با راه‌اندازی چهار مرکز تبادل ترافیک عملاً بهره‌برداری پایلوت شبکه شروع شده است.

باقری اصل در زمینه دولت الکترونیک نیز گفت: تا یک ماه آینده اقدام یک‌پارچه‌سازی در لایه مدیریت متمرکز انجام می‌شود و به‌سمت سرویس‌ها حرکت می‌کنیم.

جانشین دبیر کمیسیون دولت الکترونیک با توجه به آماده شدن زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دولت الکترونیک گفت: لایحه از سوی دولت ابلاغ شده و بخش خصوصی باید با سرمایه‌گذاری و تعریف سرویس، به مردم سرویس ارایه دهد.

وی افزود: با آزادسازی اطلاعات، فرصت‌های بهتری شکل می‌گیرد و مردم می‌توانند به‌عنوان مشارکت کننده در تصمیم‌گیری مدیریت شهری با استفاده از ابزار آی‌تی شرکت کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر