۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۲۲۵۲
اوباما:
باراک اوباما با تعهد به تداوم تلاش‌های دیپلماتیک برای حل موضوع هسته‌یی ایران گفت که یک راه‌حل دیپلماتیک، راه‌حل پایدارتری است.
باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی صهیونیستی در عین حال با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌یی ایران مدعی شد که دولت وی معتقد است یک سال یا بیش‌تر طول می‌کشد که ایران به یک سلاح هسته‌یی دست یابد و در ادامه ادعاهای خود، تاکید کرد که آمریکا هرچه لازم است انجام می‌دهد تا مانع وقوع چنین اتفاقی شود.

ایران همواره تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌یی را تکذیب کرده و اعلام کرده است برنامه هسته‌یی‌اش صرفا اهداف صلح‌آمیز دارد. آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌یی نیز به عنوان دیدبان سازمان ملل تاکنون انحرافی در برنامه هسته‌یی ایران را گزارش نکرده است.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، اوباما قول داد که به تلاش‌های دیپلماتیک ادامه دهد، ولی تاکید کرد که واشنگتن همه گزینه‌ها را روی میز نگه می‌دارد.

اوباما گفت که پیغامش برای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی "مثل قبل خواهد بود: اگر ما این مساله را به صورت دیپلماتیک حل کنیم این یک راه‌حل پایدارتر است."

به گزارش شبکه تلویزیونی بلومبرگ، اوباما در تاریخ 19 مارس (29 اسفند) برای یک سفر چهار روزه عازم خاورمیانه می‌شود و در این سفر به اراضی اشغالی، کرانه باختری و اردن سفر خواهد کرد.

مقامات دولتی آمریکا گفتند که زمان‌بندی این سفر که با روی کار آمدن دولت جدید رژیم صهیونیستی و آغاز دور دوم ریاست جمهوری اوباما همزمان است، فرصتی را در اختیار رییس‌جمهور آمریکا قرار می‌دهد تا درباره مسائل گسترده‌ای با نتانیاهو و سایر رهبران منطقه گفت‌وگو کند.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، اوباما روز پنج‌شنبه با بیان این که تعهد آمریکا به امنیت رژیم صهیونیستی خدشه‌ناپذیر است، گفت: هدف ما این است که مطمئن شویم که ایران به سلاح هسته‌یی که می‌تواند اسراییل را تهدید کند و یا یک رقابت تسلیحاتی در منطقه به راه اندازد، دست پیدا نمی‌کند.

رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌یی در خاورمیانه با بیش‌از 200 کلاهک هسته‌یی و از موانع اصلی عاری‌سازی این منطقه از سلاح‌های اتمی است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر