۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۲۴۷
آژانس بین المللی انرژی: در فوریه 2013
آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد صادرات نفت ایران در فوریه 2013،‌ 150 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به 1.28 میلیون بشکه در روز رسید.
آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود از افزایش 13 درصدی صادرات نفت ایران در ماه فوریه 2013 خبر داد.

بر اساس گزارش این نهاد بین المللی که با هدف تامین منافع مصرف کنندگان نفت و توسط کشورهای صنعتی تاسیس شده است صادرات نفت ایران در این ماه به 1.28 میلیون بشکه در روز رسیده که این رقم نسبت به ماه قبل از آن 150 هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

ایران در ژانویه سال جاری میلادی 1.13 میلیون بشکه در روز نفت روانه بازار کرده بود.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش خود که امروز منتشر شده تاکید کرده تحریم های اخیر آمریکا که واردکنندگان نفت را به پرداخت پول نفت ایران با ارزهای محلی ملزم کرده تاثیری در روند صادرات نفت این کشور نداشته است.

این گزارش در ادامه نوشته است:«تنها چیزی که مشخص است آن است که بن بست کنونی بین ایران و غرب ناپایدار است و دیر یا زود شرایط تغییر می کند».

بر اساس این گزارش تولید نفت ایران نیز در فوریه 2013 با افزایش 2.6 درصدی به 2.72 میلیون بشکه در روز رسید. این رقم در سال 2012 بالغ بر 3 میلیون بشکه در روز بوده است. 

آژانس بین المللی انرژی متوسط صادرات نفت ایران در سال 1392 را 1.38 میلیون بشکه در روز پیش بینی کرده که بالاتر از رقم مورد انتظار در بودجه پیشنهادی از سوی دولت ایران برای این سال است. در بودجه سال آینده ایران رقم 1.3 میلیون بشکه در روز برای صادرات نفت ایران درنظر گرفته شده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر