۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۲۲۱۳۲
نشنال اینترست:
نشریه آمریکایی با ادعای خطرناک بودن موشک‌های ایران برای همه کشورهای عربی، تصریح کرد آمریکا از هیچ کمکی برای حفاظت از آنها دریغ نمی‌کند.

نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در یادداشتی به بررسی برنامه موشکی و بالستیکی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و مدعی شد بدلیل اینکه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس همگی در معرض خطر موشک‌های ایران قرار دارند، آمریکا وظیفه حمایت از آنها را بر عهده گرفته است.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به منفعت بزرگی که صنایع نظامی ایالات متحده از روابط چندجانبه با شورای همکاری خلیج فارس و بودجه نظامی آنها می‌برد، آمده است: از زمان اولین جنگ خلیج تا کنون، ایادی آمریکا برای حفظ زیرساخت حیاتی در این شورا مستقر شده‌اند.

نشنال اینترست با ادعای اینکه برنامه موشکی ایران در حال تبدیل شدن به یک تهدید است، نوشت: آمریکا بخاطر منافع راهبردی و اقتصادی‌اش، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را ترغیب کرد تا سامانه‌های موشکی پیشرفته «پاتریوت» و «تاد» را خریداری کند. این سامانه‌ها پیشرفته‌ترین از نوع خود است که آمریکا به کشوری فروخته است.

این نشریه آمریکایی مدعی شد ایران اصلی‌ترین رقیب موشکی شورای همکاری خلیج فارس بوده و افزود: «زمان میانگینی که طول میکشد یک موشک به سواحل شبه جزیره عربی برسد تقریبا هشت دقیقه است.»

نشنال اینترست در ادامه به اقدامات و تجهیزات کشورهای عربی برای مقابله با ایران پرداخته و تصریح کرد که اکثر این کشورها علاوه بر دسترسی به سامانه‌های دفاع موشکی «پاتریوت3» و «تاد»، از تعدادی سامانه موشکی کوتاه برد ساخت انگلیس، فرانسه و همچنین حمایت نیروهای نظامی آمریکا که در خلیج فارس و بنادر این کشورها مستقر هستند، برخوردارند.

 این نشریه آمریکایی در حالی که کشورهای عربی را به اتخاذ سیاستی جامع و یکپارچگی علیه ایران ترغیب می‌کند، نوشت: دولت اوباما و وزارت خارجه این کشور، سپر ضد موشک بالستیک را به یک اولویت برای کشورهای عربی تبدیل کرده است. با این حال شورای همکاری خلیج فارس از اینکه ایالات متحده، اطلاعات حساس را در اختیار آنها نمی‌گذارد، خشمگین است.

نشنال اینترست در پایان تاکید کرد: آمریکا کلیدی‌ترین متحد شورای همکاری خلیج فارس در مقابله با موشک‌های بالستیک ایران است. ایالات متحده در ارائه کمک‌های نظامی موشکی و آموزشی به شورای همکاری خلیج فارس تردید نخواهد کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر