۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۲۰۹۶
اولين جلسه شوراي پدافند غير عامل استان در سال 1395 به رياست استاندار و با حضور كليه اعضا در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار گرديد.
صبح روز دوشنبه مورخ 31/3/1395 اولين جلسه شوراي پدافند غير عامل استان در سال 1395 به رياست استاندار و با حضور معاون سياسي ،امنيتي و اجتماعي استانداري ،مدير كل و دبير شوراي پدافند غير عامل استان و كليه اعضا در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار گرديد.

در اين جلسه استاندار خراسان جنوبي با بيان اين مطلب كه متناسب با تهديدات دشمنان ، آمادگي ها بايد ارتقاء يابد افزود: امروزه دشمن با بكارگيري نقشه هاي خاص و روش هاي پيچيده سعي در ضربه وارد كردن به زيرساخت ها و مناطق حساس كشور دارد،از اين رو مسئولين تلاش كنند تا متناسب با تهديدات دشمنان آمادگي هاي مورد نياز نيز هر روز ارتقاء پيدا كند .

برگزاري جلسه شوراي پدافند غير عامل استان خراسان جنوبي

وجه اله خدمتگزار؛ با بيان اينكه در حال حاضر آمادگي بسيار خوبي در بخش هاي مختلف وجود دارد، گفت: لزوم شناخت آسيب ها و تجهيز شدن به علم روز در بخش هاي مختلف به عنوان يك دستور كار مهم بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي با بيان اينكه كارگروهها و كميته هاي زيرمجموعه قرارگاههاي شوراي پدافند غيرعامل استان بايد در قالب زماني مشخص نسبت به برگزاري جلسات تخصصي اقدام نمايند،گفت: آسيب ها ،مشكلات و راهكارهايي كه در اين كميته ها شناسايي و احصاء مي گردد براي اخذ تصميم نهايي بايد  به اين شورا پيشنهاد شوند.

مقام عالي دولت در استان، با بيان اينكه بايد از امكانات و منابع اعتباري موجود بيشترين بهره برداري را براي رسيدن به اهداف مورد نظر در اين زمينه نمود،گفت: سازمان مديريت و برنامه ريزي استان بايد ظرفيت هاي قانوني كه در قانون بودجه سال جاري در زمينه پدافند غير عامل پيش بيني شده است را احصاء و به مسئولين ذيربط اطلاع رساني نمايد تا بتوان از اين ظرفيت ها  بهتر و بيشتر استفاده كرد.

خدمتگزار، ادامه داد: مسئولين بايد به گونه اي برنامه ريزي كنند تا تمامي پروژه هاي توسعه اي مهم استان داراي پيوست پدافند غيرعامل بوده و ملاحظات پدافندي در اجراي اين پروژه ها  به صورت جدي مورد توجه و تاكيد قرار گيرد.

وي اطلاع رساني و آموزش هاي همگاني را از مهمترين امور در زمينه پيشبرد اهداف پدافند غير عامل برشمرد و افزود: دستگاه ها و نهادهاي ذي ربط در اين زمينه با اطلاع رساني و آگاه سازي عمومي  بيش از پيش در اين زمينه تلاش و برنامه ريزي داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبي ، با بيان اينكه موضوع پدافند غيرعامل بايد به عنوان يكي از مهمترين موضوعات كاري و اداري مورد توجه مسئولين و برنامه ريزان امر قرار گيرد، افزود: مسئولين بايد بگونه اي برنامه ريزي كنند تا ضمن اطلاع رساني درست و به موقع به مردم از ايجاد فضاي رعب و وحشت در جامعه و آحاد مختلف مردم جلوگيري به عمل آيد.

خدمتگزار، بكارگيري تمامي منابع سخت و نرم افزاري در اين زمينه را مورد تاكيد قرار داد و افزود: با توجه به نامگذاري سال جاري از سوي مقام معظم رهبري با عنوان "اقتصاد مقاومتي ،اقدام و عمل" ، مسئولين كميته ها و دست اندركاران امر پيشنهادات كاربردي و اجرايي خود را از طريق كارگروههاي مربوطه به شورا اعلام نمايند.

وي اخذ تصميم درست در زمان مناسب را رمز موفقيت در پدافند غير عامل دانست و تصريح كرد: مي توان با تشخيص درست و به موقع مخاطرات و تهديدات ، تصميمات صحيح را در زمان مناسب براي مقابله و به حداقل رساندن خسارات جاني و مالي ناشي از حوادث ، اتخاذ نمود.

 

*پدافند غيرعامل به عنوان يكي از مهمترين مباحث كاري در دستور كار در سطح كلان قرار گرفته است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار خراسان جنوبي، نيز در اين جلسه به جدي تر شدن موضوع پدافند غيرعامل در سازمان ها و وزارتخانه ها اشاره كرد و ادامه داد: اين موضوع به عنوان يكي از مهمترين مباحث كاري و اداري در دستور كار در سطح كلان قرار گرفته است.

محمد حسيني، با بيان اينكه تاكنون جلسات زيادي در زمينه پدافند غيرعامل در استان برگزار شده است افزود: برغم كمبود منابع مالي و اعتباري كه با آن مواجه هستيم خوشبختانه از اين حيث در جايگاه بسيار خوبي در كشور قرار داريم و اقدامات مناسبي نيز تاكنون در اين زمينه در استان صورت گرفته است.

*مي طلبد آمادگي ها و اقدامات بيشتري در زمينه پيش بيني و پيشگيري از حوادث انجام شود.

مديركل پدافند غيرعامل استان نيز در اين جلسه ضمن ارائه خلاصه اي از آخرين اخبار ، تحولات و دستاوردهاي حوزه پدافند غيرعامل گفت: با توجه به تهديدات و مخاطراتي كه به وجود آمده است مي طلبد آمادگي ها و اقدامات بيشتري در زمينه پيش بيني و پيشگيري از حوادث انجام شود.

احسان افسر، در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به دستوركار جلسه خلاصه گزارشي از اقدامات بعمل آمده در حوزه قرارگاهها استاني و كارگروه هاي تخصصي عمراني و تاسيسات و اقتصاد،صنعت و كشاورزي شوراي پدافند غيرعامل را ارائه نمود.

لازم به ذكر است در اين جلسه سايراعضاي شوراي پدافند غيرعامل استان نيز به ارائه نقطه نظرات، ديدگاه ها و پيشنهادات كاري خود در حوزه پدافند غيرعامل پرداختند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر