۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۲۱۶۳
رییس مجمع واردات:
رییس مجمع واردات با تاکید برعملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی گفت: در اجرای اقتصاد مقاومتی باید گرایش فضای تجاری کشور به سمت بهره برداری از توانمندی های های بخش خصوصی باشد.

محمد حسین برخوردارˈ  اظهار کرد : در شرایط اقتصاد مقاومتی باید وظایف بانک مرکزی مورد بازخوانی مجدد قرارگیرد و طراحان ابزارهای مالی برامنیت سرمایه گذاری و روان شدن گردش پولی و هدایت نقدینگی سرگردان در اقتصاد کشور تمرکز داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به الزامات مردمی شدن اقتصاد اظهار داشت: برای مقابله با هرگونه تهدیدی تکیه بر دو نکته ضروری است ، ابتدا شناخت توانمندی ها و ظرفیت های داخلی و دوم آگاهی ازفرصت ها و تهدید های محیط خارجی که بدون شک این موضوع در عرصه تجارت بین الملل از حساسیت بیشتری برخوردار است .

عضو هیات رییسه اتاق تهران افزود : تجارت بین المللی موضوعی فرابخشی است که مولفه های مختلف درآن موثر هستند و تنها بر پایه اطلاعات دقیق و آگاهی از مختصات تجاری و اقتصادی کشور و نیز درک صحیح از تحولات بین المللی می توان در مسیر درست در این حوزه گام برداشت ، توجه به این امر یکی از ضروری ترین اقتضائات اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: اقتصاد ایران باید با سرعت بیشتری به سمت مردمی شدن پیش برود و درصورت پیاده سازی درست سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ،حوزه های مختلف اقتصاد از فضای دولتی خارج می شود.

عضو هیات رییسه اتاق تهران این موضوع را نیز گفت : همه مقررات لازم برای ایجاد رقابت اقتصادی در ˈقانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسیˈ پیش بینی شده و اگر این قانون به خوبی عملیاتی شود اقتصاد ایران میل به یک اقتصاد مردمی خواهد داشت و از اقتصاد دولتی فاصله می گیرد.

به گفته وی ، مشارکت بخش خصوصی در توسعه و عمران و امور زیربنایی، فعالیت در بورس و اوراق بهادار، فعالیت های تولید و صنعتی ، تجارت رسمی و به وی‍‍ژه تجارت خارجی از مصداق های حضور مردم در اقتصاد است .

وی ادامه داد : دراین ارتباط شاید به ابزارهای جدید بانکی نیاز باشد که ضروری است متخصصین فن نسبت به طراحی و ارائه آن اقدام کنند، زیرا اقتصاد مقاومتی الزامات خاص خود را در هر حوزه ای به دنبال دارد.

برخوردار با یادآوری توقعات فعالان اقتصادی در بخش تجارت خارجی کشور گفت : بنگاه های اقتصادی فعال در این حوزه در واقع سرمایه های ملی کشور هستند که تجربیات بسیاری را با هزینه های سنگین در کالبد خود به مرور گردآوری کرده اند .

وی افزود: بدون شک برنامه ریزی صحیح اقتصادی درسایه بهره برداری شایسته از ظرفیت و توانمندی های بخش خصوصی محقق خواهد شد و نباید بی توجه به توقعات ، انتظارات و خواسته های قانونی آنها که مسلما در طول منافع ملی کشور قرار دارد، فرصت های فضای تجارت بین المللی را تضعیف کرد.

برخوردار با تصریح براینکه باید فضای کسب و کار روز به روز شفاف تر شده و قوانین ساده جایگزین مقررات پیچیده شوند ، گفت: باید در عین رعایت اصول دقت و نظارت ، دایره سیطره امضاهای طلایی کاهش پیدا کند و از سیستم شوم ˈیک امضاء ،یک هفتهˈ رهایی پیدا کنیم .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر