۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۱۵۶۹
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جمهوری اسلامی در حوزه سایبری به دستاوردهای بسیاری رسیده که آمریکا از این پیشرفت ها احساس خطر می کند.

 منصور حقیقت پور در واکنش به اقدام کنگره آمریکا درباره تدوین طرحی برای تحریم ایران به بهانه حملات سایبری، گفت: رویکرد مقامات آمریکایی در چند ماه اخیر به ویژه پس از توافق هسته ای، نشان می دهد که آن ها به دنبال بهانه جویی برای مقابله با جمهوری اسلامی هستند، به طوری که در گام نخست، مسئله موشکی را مطرح کرده و امروز نیز موضوعات و بهانه هایی مانند حملات سایبری، دست مایه اقدامات مقامات آمریکایی شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به طور حتم پس از توافق هسته ای نیز جنگ میان ایران و آمریکا در تمام عرصه ها از جمله اقتصادی، فرهنگی و حتی سایبری ادامه خواهد داشت و جمهوری اسلامی تمام اقدامات لازم را برای دفاع از خود صورت می دهد.

وی با رد ادعاهای مقامات آمریکایی درباره نقش ایران در حملات سایبری، افزود: البته جمهوری اسلامی در این حوزه به دستاوردهای بسیاری رسیده و به نظر می رسد که آمریکا از این پیشرفت ها احساس خطر کرده، از این رو با طرح اتهاماتی مانند حملات سایبری سعی در کند کردن روند پیشرفت ایران در این عرصه را دارد.

حقیقت پور با اشاره به تاریخچه سیاه آمریکا از استفاده از فضا سایبر برای ضربه زدن به کشورهای مختلف، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از کشورهای در چند سال اخیر از حملات سایبری ایالات متحده در امان نمانده و این کشور خود از بزرگ ترین ناقضان قوانین بین المللی در حوزه سایبر است که یکی از تخلفات و اقدامات آن ها، حمله سایبری به تأسیسات هسته ای کشورمان و به خطر افتادن جان هزاران نفر از مردم بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بر لزوم اجتناب آمریکا از سیاست های دو گانه در حوزه سایبری تأکید کرد و گفت: آمریکا از یک طرف کشورها را از فعالیت در حوزه سایبری منع می کند و از طرف دیگر خود با اتکا به این حوزه، کشورها را مورد تهدید قرار می دهد.

یک قانونگذار جمهوری‌خواه آمریکایی طرحی برای تحریم ایران به بهانه حملات سایبری ارائه کرده است. 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر