۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۱۱۳۱
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که اظهارات اخیر جان کری رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور نشانه آمادگی برای مذاکره با ایران درباره آزمایش موشکهای بالستیک نیست.
 به گزارش رسانه های آمریکا، مارک تونر افزود: سخنان جان کری به معنای انجام مذاکره با ایران در باره آزمایش های موشکی نیست.

وی در بخش دیگری گفت: ما همچنان داعش یا همان دولت اسلامی عراق و شام را برای اقداماتش مسئول و پاسخگو می دانیم و این موضع ما شامل هرگونه تلاش برای بکارگیری تسلیحات کشتار جمعی  می شود. برای ما جای تعجب ندارد که آنها به استفاده از تسلیحات کشتار جمعی یا تسلیحات شیمیایی  متوسل شوند.

وی افزود: معتقدیم و اذعان کرده ایم که داعش مسئول چندین حملات گاز خردل در عراق و سوریه بوده است که یکی از آنها در بیست و یکم اوت سال دوهزار و پانزده رخ داد. در مورد اینکه آیا ما با سازمان منع تسلیحات شیمیایی همکاری خواهیم کرد یا خیر، فکر می کنم ما به توانایی این سازمان برای این تحقیقات اعتماد کامل داریم و از آنها در انجام دادن چنین تحقیقاتی حمایت می کنیم. همه ما موضعی مشترک داریم و از بکارگیری تسلیحات شیمیایی نفرت داریم. ما در کنار سایر شرکا از جمله روسیه کار کردیم تا ذخایر تسلیحات شیمیایی رژیم سوریه را برچینیم . ما هر گاه که چنین  اتهاماتی را بشنویم آن را جدی  می  گیریم.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در این باره که در چنین مواردی با روس ها همکاری کنید؟ گفت:این چیزی است که ما همچنان با روسیه و نیز سایر اعضای گروه بین المللی حمایت از سوریه بحث و گفتگو خواهیم کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر