۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۰۸۹
رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های اردبیل:
رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی، فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی در عرصه اقتصادی و رفع مشکلاتی است که مردم ما گریبان‌گیر آن هستند.

مرتضی ابراهیمی در همایش اقتصاد مقاومتی که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و همچنین محققان، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: اگر بتوانیم با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری در این باب گشایشی دلپسند ایجاد کنیم به یقین قادر خواهیم بود، بسیاری از ضعف‌ها، نارسایی‌ها و آثار تلخ تحریم دشمنان را به شادکامی تبدیل کنیم.

وی با یادآوری اینکه در اقتصاد مقاومتی نباید شاخصه‌های حرکتی و تحولی نادیده گرفته شود، ادامه داد: در ادبیات جمهوری اسلامی ایران اهمیت به حوزه اقتصاد و تأمین معاش حلال جزو اصول و مبانی حقیقی است؛ اما اینکه اقتصاد بخواهد محوریت حرکت استقلالی این ملت را تحت‌الشعاع قرار دهد؛ هرگز چنین امری میسر و قابل قبول نیست.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: با استفاده از تجاربی که در سال‌های اخیر در حوزه اقتصاد مقاومتی با عناوین مختلف داشتیم به این نتیجه رسیدیم که در اقتصاد مقاومتی باید از ظرفیت جوانان، صاحبان علم و فن، اساتید دانشگاه‌ها و برجستگان حوزه پژوهش استفاده کرد تا یک راهکار مطلوب و مناسب در حرکت رو به جلو برای احیای اقتصاد مقاومتی فراهم آید.

این استاد دانشگاه‌های اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: بزرگ‌ترین آفتی که این حوزه را تهدید می‌کند، آفت خودباوری بیش از حد و غافل بودن از حرکت‌های نظام استکباری است که می‌تواند روز به روز دامنه آن گسترش و تعمیم پیدا کند.

وی بیان داشت: برگزاری چنین همایش‌هایی در فضای علمی، دانشگاهی نسل جوان و آینده‌ساز ما را مجهز به علوم و فنونی می‌کند که بیش از هر زمان دیگر می‌تواند سخت‌کوشی و حرکت‌های تأثیرگذار ما را روز به روز به تکاپو و حرکت مثبت سوق دهد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های اردبیل در ادامه سخنان خود دیگر برجستگی جوانان کشورمان را برجستگی علمی و دستیابی به فناوری‌های نوین اعلام کرد و ادامه داد:‌ همان‌گونه که در این سنگر جوانان ما راه‌های مقابله و محدودیت در توسعه حوزه‌های مختلف را از جلوی پای خود برداشته‌اند؛ قطعاً در عرصه اقتصادی و برطرف کردن تحریم‌ها نیز می‌توانند، نقشی اساسی ایفا کنند.

ابراهیمی در پایان پیوستگی روحیه خودباوری و ایمان به کار را در رسیدن به این نقطه متعالی مهم و تأثیرگذار توصیف کرد و گفت: دشمن با تمام ابزارها و امکانات به میدان آمده تا فضا را تنگ و همبستگی‌ها را بی‌ثمر نشان دهد، اما در این عرصه با توان نیروهای ما وادار به شکست می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر