۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۰۸۷
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری در همایش اقتصاد مقاومتی:
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری در همایش اقتصاد مقاومتی گفت: رسانه‌های بیگانه سرمایه‌گذاران را از حضور در ایران باز می‌دارند.

هروز علیشیری رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی امروز در همایش ملی رسانه، مردم و اقتصاد مقاومتی در وزارت اقتصاد تصریح کرد: در این همایش هدف بررسی وضعیت موجود اقتصادی کشور در شرایط تحریم و رهیافت مبتنی بر اقتصاد مقاومتی در این شرایط است.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نقش رسانه‌ها، مردم و روابط‌ عمومی در این فرایند از موضوعات مهم مدنظر در این همایش است.

به گفته علیشیری هدف فاز اول تحریم‌ها این بود که ایران نتواند با نگرش‌های جدید، به عنوان الگوی ملت‌های مظلوم قرار گیرد.

علیشیری اضافه کرد: برای نخستین بار در سال 1995 با تصویب قانونی در آمریکا حرکت به سوی محدودیت تجاری برای ایران و عدم سرمایه‌گذاری در ایران آغاز شد.

وی ادامه داد: در سال 1996 این حرکت ادامه پیدا کرد و هر گونه سرمایه‌گذاری به ویژه در بخش نفت و گاز تحریم شد.

علیشیری اضافه کرد: نقطه عطف مجدد تحریم‌ها قطع‌نامه شورای امنیت بود که هدف از آن محدودیت فروش کالا با مصارف دو گانه برای اقتصاد ملی است.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه مهمترین ویژگی تحریم‌ها علیه ایران رفتار دو گانه تحریم‌کنندگان است، افزود: اگر کسی تصور کند با انعطاف ایران در مسائل هسته‌ای تحریم‌ها برداشته می‌شود، تصور نادرستی است.

علیشیری گفت: در رسانه‌های بیگانه فضای تبلیغاتی بسیار سنگینی علیه اقتصاد ایران و شرایط اقتصادی آغاز شده به گونه‌ای که برخی سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور را تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی گفت: در شرایط تحریم بسیاری از اقدامات برای مقابله با این وضعیت از سوی دولت انجام می‌شود که قابل ذکر نیست و باید به کمک رسانه‌ها به گونه‌ای برای مردم بازگو شود که برای دشمن قابل استفاده نباشد.

وی با انتقاد از برخی رسانه‌های داخلی گفت: برخی رسانه‌ها در داخل کشور پروژه‌های بسیار مهمی را که در شرایط تحریم انجام می‌شود، را نمی‌بینند، یا تمایلی به انعکاس آن ندارند.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات فاینانس برای ایران از چهار سال گذشته تا کنون قطع شده است، گفت: با این وجود ضرری که کشورهای تحریم‌کننده از این مسئله دیدند، بیش از ایران است.

علیشیری خاطر نشان کرد: رسانه‌ها در شرایط تحریم باید مسئولیت‌گرا باشند و با درک دقیق از شرایط موجود ضمن توسعه‌گرایی، نقد مشوقانه و عالمانه از حرکات اقتصادی کشور داشته باشند.

وی در پایان در مورد انتشار کتاب گزارش اقتصاد ایران در 2013 و نحوه آماده‌سازی گزارش و توزیع آن در کشور گزارشی ارائه کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر