۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۰۳۹۷
رئیس مرکز تحقیقات راهبرد دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح:
سردار وحیدی گفت: باید با تعیین یک رویکرد علمی بدنبال پایدار سازی پدافند غیرعامل در دستگاه ها و نهادها باشیم تا بطور دائمی بتوانیم اذهان و افکار عمومی را در این خصوص مورد توجه قرار دهیم و دچار مشکل نشویم.
سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی روز دوشنبه در همایش پدافند غیرعامل در دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: آنچه امروز در عرصه پدافند غیرعامل نیاز داریم رویکرد علمی است زیرا این عرصه دانش محور است و در این خصوص باید وجوه مختلف را مدنظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل بطور ملموس در شرایط عادی ارتباط چندانی با زندگی مردم ندارد، بنابراین برای نهادهایی که می خواهند ملاحظات پدافند غیرعامل را در سطح جامعه مدیریت کنند، کار دشوار می شود.

سردار وحیدی گفت: باید با تعیین یک رویکرد علمی بدنبال پایدار سازی پدافند غیرعامل در دستگاه ها و نهادها باشیم تا بطور دائمی بتوانیم اذهان و افکار عمومی را در این خصوص مورد توجه قرار دهیم و دچار مشکل نشویم.

وی در تعریف پدافند غیرعامل تصریح کرد: پدافند غیرعامل از پوشش یک سرباز تا بررسی یک سلاح، سامانه و کل نظام یک جنگ در سطوح مختلف تاکتیکی راهبردی، فنی و لجستیکی را دربرمی گیرد مثلا باید بدانیم یک جنگنده «اف 35» و «اف 32» چه مشکلاتی دارد و با آسیب شناسی آنها درصدی از این مشکلات را کاهش دهیم.

رئیس کمیسیون سیاسی و دفاعی مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر مساله آینده پژوهی و پدافند غیرعامل افزود: هر جنگی پدافند غیرعامل خاص خود را می طلبد مثلا در جنگ نیابتی، تروریسمی و یا هوشمند، مدل های متناسب با آن باید بکار گرفته شود.

سردار وحیدی با اشاره به ملاحظات پدافند غیرعامل نیز گفت: نباید به مذاکرات و این که دشمن در نقطه ای دیگر مشغول است دلخوش باشیم زیرا با توجه به پیشینه ای که از سوی آنها در ارتباط با نظام سراغ داریم، لحظه ای از ما غفلت نکرده اند.

وی ادامه داد: دشمن همواره کشور را رصد می کند و همه لحظه ما را مورد هجمه قرار می دهد.
سردار وحیدی همچنین با اشاره به آموزه های قرآنی که بر اصل دشمن شناسی تاکید دارند، گفت: از بدو پیروزی انقلاب تا کنون، لحظه ای از سیاست های خصمانه دشمنان در امان نبوده ایم، بنابراین غفلت ما، دشمن را به اهدافش نزدیک تر می کند، بنابراین باید همواره در حال هشدار باش و آمادگی کامل قرار بگیریم.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروهای مسلح با بیان اینکه پدافند غیرعامل موضوع مهمی است و در ابلاغیه 13 ماده ای فرمانده کل قوا به آن اشاره شده، افزود: سردار جلالی - رئیس سازمان پدافند غیرعامل - فعالیت های مهمی را در این رابطه به انجام رسانده اما در دوره های قبل حرکت جدی در این باره صورت نگرفته بود.

سردار وحیدی ادامه داد: امروز با نهادینه و تبدیل شدن این جریان به یک فرهنگ رایج و متداول، نیاز به زمان، متد و روش های مختلف داریم تا پدافند غیرعامل را به وضعیت هرچه مطلوب تر برسانیم.
وی افزود: به رغم همه تلاش های صورت گرفته در مقطعی هستیم که اگر به بحث پدافند غیرعامل بی توجهی شود ممکن است به نقطه اول بازگردیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر