۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۲۰۳۴۱
کارشناسان، بدافزاری را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند اطلاعات را از اسکایپ به سرقت برده و نرم‌افزارهای امنیتی را دور بزند.
کارشناسان امنیتی از شناسایی بدافزار جدیدی برای ابزار ارتباطی اسکایپ خبر دادند که می‌تواند ضمن ذخیره‌سازی اطلاعات، از صفحه مربوط به ارتباطات کاربران تصویر اسکرین‌شات تهیه کند و البته جلوی شناسایی توسط نرم‌افزارهای امنیتی را بگیرد.

این تروجان با نام T۹۰۰۰ شناسایی شده است و کارشناسان مرکز امنیتی Palo Alto Networks هشدار دادند بدافزار مذکور این توانایی را در اختیار دارد تا نرم‌افزارهای امنیتی آن را شناسایی نکنند. 

تروجان T۹۰۰۰ مدل جدیدی از خانواده بدافزار T۵۰۰۰ محسوب می‌شود و نوعی تهدید غیرمعمول را ارائه کرده است که بر مبنای آن می‌تواند ۲۴ نرم‌افزار امنیتی که روی یک سیستم نصب شده‌اند را دور بزند با اعلام پیام هشداردهنده برای نصب ابزار جدید، جلوی شناسایی توسط سیستم‌های امنیتی را بگیرد. 

به گفته کارشناسان، این بدافزار می‌تواند به‌گونه‌ای ساخته شده است که بسیاری از سیستم‌های امنیتی پیشرفته و ابزارهای امنیتی معمول قابلیت شناسایی آن را ندارند. 

زمانی که T۹۰۰۰ یک سیستم را آلوده می‌کند، هدف اصلی این است که بتواند اطلاعات را در مورد هدف موردنظر جمع‌آوری کند و در این راستا سیستم ارتباطات ویدیویی اسکایپ مورد هدف قرار می‌گیرد. 

پس از آنکه بدافزار روی اسکایپ فعال شد، تمام اطلاعات مربوط به تماس تصویری و پیام‌های نوشتاری را دریافت می‌کند و فایلی را با نام Intel می‌سازد که اطلاعات به‌صورت مستقیم در آن ذخیره می‌شوند. هکرها به‌راحتی می‌توانند به این فایل و محتویات آن دسترسی داشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر