۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۱۹۸
دبیر شورای پدافند غیر عامل خراسان رضوی گفت:
دبیر شورای پدافند غیر عامل خراسان رضوی گفت: دشمن وارد جنگ نرم و جنگ هوشمند با ایران شده که در این راستا دانش و اطلاعات سلاح ما در برابر هجوم هوشمند دشمن است.
به گزارش پایداری ملی، حسین رجبی درحاشیه گردهمایی روسای ادارات و نمایندگی های تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار مهراظهار کرد: پدافند غیر عامل در حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فنی و فرهنگی خود را نشان می دهد و ما برای دفاع از کشورمان در برابرهجوم آنان با دانش و اطلاعات ایستاده ایم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم پرداختن به حوزه پدافند غیر عامل به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت های کشور گفت: پدافند غیر عامل با هدف مقابله با تهدیدات دشمن، در حوزه های سایبر، زیر ساخت های اساسی و سرمایه های انسانی است.

رجبی بیان کرد: پدافند غیر عامل به مجموعه اقدام های غیر مسلحانه ای گفته می شود که به موجب آن کاهش آسیب و خسارات در زمان بروز حادثه یا بحران را شاهد خواهیم بود.

دبیر شورای پدافند غیر عامل خراسان رضوی یادآور شد: در هفته پدافند غیر عامل بیش از 100 همایش، رزمایش، مانور و جلسات تخصصی در استان برگزار شده است.

وی با اشاره به تلاش های استان در حوزه پدافند غیر عامل بیان کرد: خراسان رضوی در اجرای پدافند عامل رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

وی یادآور شد: داشتن دانش فنی و اطلاعات زمینه مقابله با این گونه تهدیدات را فراهم می سازدو پیشگیری را یکی از بهترین راهکارهای موجود در برابر حوادث دانست.

رجبی به انواع جنگ های دشمن برعلیه مردم ایران اشاره کرد و گفت: در سه حوزه جنگ سخت، جنگ هوشمند و جنگ نرم دشمن وارد جنگ شده است کهبا داشتن دانش فنی و اطلاعات با دشمنانمان مقابله می کنیم.

وی افزود: پدافند غیر عامل به عنوان یک اصل در نظام ماست تا در مقابل تهدیدهای روانی، سایبری ، الکترونیک، رسانه ای و اطلاعاتی دشمن از خود دفاع کنیم.

دبیر شورای پدافند غیر عامل خراسان رضوی اطلاع رسانی صادقانه رسانه ها را باعث جلب اعتماد مردم دانست و تصریح کرد: مبنای قطع ارتباط با مردم اطلاع رسانی نادرست در رسانه هاست و باید با مردم صادق بود.

وی با بیان اینکه نگاه ما باید علمی، دقیق و در راستای ارتباط با مردم باشد افزود: اطلاع رسانی صحیح وبه موقع می تواند از مناقشات داخلی جلوگیری کند.

رجبی با اشاره به اینکه اخلال اقتصادی هم نوعی جنگ هوشمند از جانب دشمن است یادآور شد: در جریان اخلال اقتصادی اخیر 500 نفر دستگیر شدند که یک نفر هم مشغول کار اقتصادی نبود و به نوعی درگیر سناریوی دشمن شده بودند.

وی گفت: در حوزه امنیت روانی نیز دشمن را شناخته ایم ومی توانیم با دفاع رسانه ای ترفند ها و نگاه کاذب آنان را برای مردم بیان کنیم.

رجبی تصریح کرد: دشمنان روحیه مردم را هدف قرار داده اند و با بزرگ جلوه دادن مسائلی از قبیل گرانی در جنگ نرم وارد شده اند که البته مردم ما در سابقه سی سال اخیر خود نشان داده اند که کمر خم نخواهند کرد.

دبیر شورای پدافند غیر عامل خراسان رضوی تاکید کرد: اگر فرهنگ تشریفات را از جامعه حذف کنیم و مردم را به فرهنگ صرفه جویی مسلح کنیم گرانی در ما ایجاد یاس نمی کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر